Gå til innhold

Er det farlig å bruke massasjepute når man er gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en massasjepute av min mann til jul, og i bruksanvisningen sto det at man skulle høre med legen ang bruk av den..

Er det noen av dere som bruker eller har snakket med legen ang bruk av det??

Jeg er bare i min 7 uke så blir derfor litt ekstra engstelig...

Skrevet

Jeg vet at man ikke skal bruke massasjestol når man er gravid hvertfall...

Jeg falt selv for fristelsen og kjøpte meg et massasjeapparat (sånn som man holder i hånda) for noen uker siden. Han som solgte det brukte det på låret mitt og det gjorde utrolig godt for bekkenløsningen. Først når vi kom hjem og leste bruksanvisningen så vi at det ikke skal brukes av gravide...

Men, jeg tok dette opp med jordmor (som ringte en annen jordmor på sykehuset) og med fysioterapeuten min og alle var enige om at jeg kunne bruke det på låret/bekkenet med laveste vibrering, men at jeg burde unngå mage og korsrygg. De sa at dette var greit da jeg var kommet såpass langt i svangerskapet og det ikke er noen fare for at jeg kan miste i sa/ma lenger..:)

Kanskje du kan ta det opp med din jordmor?

Jeg ville selv vært forsiktig, spesielt ettersom du ikke er kommet så langt i svangerskapet og siden slike puter gjerne benyttes i korsryggen...

Skrevet

Jeg vet at mange som utfører masasje på klinikker unngår å behandle gravide som ikke har passert uke 12. Jeg sliter veldig med ryggen gravid eller ikke og fikk ikke lov å gå til bahndlig hverken på naprapat eller masasjestudio i begynnelsen.

Hvorfor er jeg ikke helt sikker på annet enn at de sa til meg at det ikke var heldig å trykke for mye så tidlig.

Skrevet

Uff jeg er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å bruke den nå da.. Prøvde den litt for noen dager siden , håper virkelig det gikk bra.. Da får jeg heller prøve å få byttet den der han kjøpte den..

Tusen takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...