Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Gutten vår på 16mnd har begynt å tisse mens han ligger på stellebordet. Sier gjerne tiss også trykker han på litt og så kommer det en skvett. Hvis vi sier noe om det skjer det gjerne en gang til. Virker ikke som han har behov for å tisse egentlig, for det er ingen stråle å snakke om...bare nok til at håndkleet blir bløtt ;-) For oss virker det som han har en viss kontroll på tissinga. Er det noen vits å begynne pottetreninga? Fant fram potta i dag, og han satte seg ned i 2 sekunder om gangen. Alle skvettene havnet på gulvet i stedet, he he!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Vi har prøvd litt siden hun begynner å bli mer bevisst på tiss og bæsj, sier det ofte når hun gjør det, men det var inge suksess enda så jeg kutta det ut, vil ikke presse henne til det enda, venter heller til sommeren!
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2009 Ingen suksess altså, hm! Vi hadde nå egentlig tenkt å vente til sommeren vi også, litt enklere og mye mindre mage på meg
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 vi er nettoppp begynt med potta. Var bare helt tilfeldig egentlig. Var like før han skulle legge seg, hvor jeg plutselig begynte å tenke på at han ikke hadde bæsjet hele dagen. Så jeg tenkte at jeg kunne jo se om han ville sitte på potta litt, for å se om det kanskje kom noe da. Å der satt han som en lite prins satte meg ned på gulvet ved siden av han, å fant fram noen leker som vi lekte med. hadde ett lite "rituale" med litt synging og hvor jeg latet som jeg tok i selv hadde sikkert vært litt artig for andre å sett det....hehe... Men jaggu meg så kom det både nr.1 og nr.2 i potta kjempe flinke gutten min siden det har han sittet på potta noen ganger, visst han blir lei så tar jeg han av den med det samme. men går stortsett greit visst han har noe å holde på med. Tenker bare å venne han til potta litt, å så kanskje vi klarer og potte trene han helt til sommeren
mamman til to gutter Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Vi øver på potte hver morgen og kveld. Har ikke skjedd så mange gangene at det kommer noe, men de gangene det har skjedd, så skryter vi mye og hvis det ikke skjer noe, så skryter vi litt likevel:-) Poenget foreløbig er ikke å bli kvitt bleia, men at han skal venne seg til å sitte på potta og etterhvert skjønne hva han skal. Vi stresser ikke med at han skal tisse, men lar han sitte der mens vi leser en bok el. Syns ikke det høres ut som det er for tidlig for dere å begynne, men ville ikke forventet å bli kvitt bleia helt med det første.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå