Gå til innhold

Prøvere uten menstrasjon

Lakenskrekk

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjæresten min og jeg har nettopp begynt å prøve å få barn. Problemet er at jeg ikke har hatt mensen siden oktober, og nå er det altså januar. Jeg har tatt to graviditetstester, som begge har vist seg å vært negative. Jeg har vært hos legen, og hun sier at jeg muligens ikke har mensen pga. stress (jeg føler meg ikke stresset og er derfor begymret - hun sjekket heller ikke om jeg var gravid).

Spørsmålet mitt er altså, har man eggløsning, sånn at man kan bli befruktet selv om man ikke har menstrasjon?

Fortsetter under...

hei

jeg tok ut p-staven min 12.02.08, og har nettopp hatt mensen for første gang siden det, har ikke blitt gravid, har tatt utallige tester, som alle har vært negative.

venter spennt for å se om jeg får mensen igjen neste mnd, eller om jeg må vente et år til neste gang...

er frustrerende, men er ikke noe å gjøre med det...

lykke til, og håper du får igjen menstruasjonen, og blir gravid :D

Det er godt å høre at jeg ikke sliter helt alene, også godt å høre at du har fått mensen i gjen nå - håper du slipper å vente så mye lengre! Jeg mistet forresten mensen før vi sluttet på p-pillene, derfor jeg synes det er så merkelig at alle testene er negative.

Takk, og lykke til videre :-)

Siden du har gått på hormonprevensjon kan det ta tid før alt er normalt. Gi det opp til et år, før du er i gjenge som normalt. Det sa min lege til meg. Jeg mistet også mensen av f.eks. cerazette, evra og p-ringen. Etter jeg tok ringen ut for godt i mai, hadde jeg en syklus som var veldig ustabil.

Allikevel ble jeg gravid i november.

• 2 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...