FruBoger fødeklar Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Smakte akkurat, smaker jo så sykt fisk og ekkel konsistens.. får starte forsiktig, prøve noen dråper i munnen først.. 5ml er jo ganske mye synes jeg.. ho er 5 uker imorgen, begynner en uke "forseint" men har jo vært julestri.. prøvde å pumpe meg her om dagen, kom bare 25 ml.. er det lite? holdt ikke på så lenge heller, og det var på kveldstid.. drikker ammete nå.. tror jeg spiser og drikker lite om dagen også..det har vel mye å si? en annen ting jeg lurte på, hva skal jeg fryse melka i? noe med forslag? hørte at plastposer ikke var så lurt??
mamarama og lille banan Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 ja, tran er ekkelt får du ikke i henne tran må du gi d-vitamindråper. da får hun desverre ikke i seg omega 3. 25 ml er litt lite, ja. nå er lillegutt snart 10 uker, og jeg får ut 70-90 ml, og synes det er litt lite. får du ordentlig vakuum på pumpa? da skal dra ganske bra i brystvorta altså...kjøp avent sine plastkopper til å fryse morsmelk/morsmelkerstatning i. husk å koke de før bruk. de har også mål på koppene, så det står hvor mange ml du har fryst. plastposer er upraktisk og kan sette usmak på melka.
Hilde_85 Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Du får kjøpt poser til å ha melk i på barnebutikker. Funker fint Tar vel ca 180ml pr. pose. Er vel ikke stakkars liten når man får litt tran Min lille syns det var kjempespennende med noe annet enn morsmelk. Så han liker det. Enda det lukter og smaker ekkelt syns jeg. 25ml er ikke så mye...men er det lenge siden du da ammet? For det har jo litt å si det og hvor mye som er igjen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Snuppa her i huset elsker tran, glugger nedpå og smiler etterpå, så tror nok ikke de små har samme smak som oss.. Dumt å ikke gi tran fordi du ikke liker d;) Lite tips er imidlertid å kle ungen naken el bruke smekke, for flekkene stinker og går ikke av i vask! Er bare 2,5 ml de skal ha i starten forresten, og så skal man gradvis øke til 5 ved 6 mnd alder. Lykke til:)
FruBoger fødeklar Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2009 ammet jevnt en kvelden, men føler at det er litt lite melk om dagen generelt.. drikke mer.. fikk 1ml med tran nå, gikk nesten greit:P grining og pupp imellom dråpene... øke etterhvert:) og takk for alle svar:)
FruBoger fødeklar Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2009 når burde man pumpe egentlig? ho spiser jo nesten hver time utenom på natta og ved dagslurene sine..
Night 78 - keiser og prins Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Vår gutt elsker tran! Tenk det. Hehe. Vi varmer skjeen først. Bruker hvite smekker som jeg koker sammen med handdukene. Dersom du likevel skulle ha problem med å få de bort forsvinner de med vanish (spray).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå