NormaJean Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 huff, føler meg demotivert allerede, samboeren min tar første kvelden, de har holdt på i 20 minutter, og vet det kommer til å ta lang stund til.... vet jo at det er for det beste, men jeg gir ofte lett opp og tyr til puppen i leggingen. kjempe dumt av meg. tror det er mye bedre for lillegutt å lære å sove av seg selv! så nå gjelder det å holde på det vi har bestemt oss for, sluttresultatet vil jo være verdt det. er det noen her som har brukt opp/ned og har noen gode råd?
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Vi brukte opp/ned og det var ikke lett, men det var verdt det. Vi reiste over jula og hun sovnet overalt og var trygg. De første dagene( over 70 gange første kveld) og nettene var vanskelige, men på 3. dag ga det seg allerede.. Jeg kon ut at rutinen over julen og har ammet hende i søvn, men hun sover likevel lengere strek 4-6 timer mot 1-3 før så hun finner søvnen selv igjen mange gange i løpet av natten. Lykke til, stå på ;O)
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 jeg har mange tenkt på å prøve denne metoden jeg også. prøvde det en kveld....det var virkelig slitsomt. men tenker meg å prøve igjen. du må fortelle hvordan det gikk da. LYKKE TIL
Hikken Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Må jo bare spørre; hva er OPP/NED-metoden? Høres jo litt pussig ut :-D
FrøkenJ Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 har vært inne å lest litt der,men hvor gamle er deres babyer?..min er ikke 2 mnd enda..sover i sengen med oss,sovner med puppen. Er ganske urolig av seg på kveldstid,men når hun sovner sover hun mange timer i strekk (i natt faktisk 7 timer)...er denne metoden for å få bebisen til å sove eller for å finne roen/søvnen selv? vet at jeg burde få henne til å sove i egen seg og finne roen selv,men stresser ikke?burde jeg kanskje det? :-)
NormaJean Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2009 helene: opp/ned metoden går ut på å holde babyen oppned til den slutter å gråte, hehe, neida....... ;;;;;;; går ut på å løfte babyen opp hver gang h*n gråter, når barnet sluttet å gråte, legger du h*n ned igjen. man skal være hos barnet til det sovner av seg selv osv.....les på sovecoach.dk lillegutt er 4mnd nå. han har sovet i egen seng hele tiden, og sover hele natten, men vi vil nå få han til å sovne på egenhånd, og tidligere enn nå(kl 21) i kveld gikk det kjempe dårlig, lillegutt ble bare mer og mer sinna, hikst og hyl. han har ett temperament som sin mor, hehe. endte med at samboeren min surret han inn i pledd, la han i sengen sin og rugget han i søvne. det var etter hyyyyl grining i 1 time. yieks lå og hikstet i søvne i over en time. litt usikker på om mitt barn passer til denne metoden, han blir så jævlig sinna. hmmmmmm......
Spent!!:) Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Hmmm...er jo det beste om de finner søvnen selv selvsagt, men kanskje dette retter seg selv etterhvert?! Hos oss var det også vanskelig å få han til å sovne selv....egentlig mest om dagen! På Kvelden var det av en eller annen merkelig grunn helt motsatt! Da kunne han ligge å surre litt i senga for så å sovne selv etter en stund! På dagen derimot var det hylskriking så fort jeg la han ned for å sove...tror jeg prøvde ALT!!!! Begynte på denne opp/ned metoden jeg også, men klarer ikke høre han gråte sånn!! guri meg å mammahjertet gråt altså! Nå er nok ikke jeg av det hardeste slaget men...hehe:)Tilslutt bare ga jeg opp og rugget han i søvn hver gang i vogna, eller bysset han i søvn i armene! Han var tydelig trøtt! Men så plutselig en dag var det helt greit??!! Aner ikke hvorfor! Nå kan jeg legge han nesten hvorsomhelst...å han sovner etter kort tid! utrolig men sant! nå skal det jo sies at alt selvfølgelig er individuellt og alle babyer er jo forskjellige! ikke vet jeg hvor gammel deres er heller! Mini måtte bysses/rugges til han var rundt 5 mnd....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå