jentahans Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Kan noen fortele meg litt om dette vist de bruker eller har brukt? Er det sikkert? Vurderer begynne med det da jeg legger på meg og får humørsvinger av alt annet jeg har prøvd.
*LilleTroll + spira Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Jeg sverger til pearly, den enkleste versjonen av computerene. Les litt mer inne på www.pfc.no Pearly er mest prevansjon, ladycomp og babycomp mer baby-planlegger (enkelt sagt!) Jeg skal aldri mere putte hormoner inn i kroppen igjen..
jentahans Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2009 Men hvor lang tid går det før jeg kan stole på den? Jeg ammer og har tatt cerazette minipille så har ikke hatt mensen etter fødselen.. men sluttet på pillen i dag kan jeg bare begynne rett på med perlyen?
*LilleTroll + spira Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Husker ikke helt hvordan det var, men tror du kan begynne rett på pearly. Poenget med den er å måle temperaturforandringene i kroppen, siden tempen stiger ved el. Du får usikre (røde) og sikre (grønne) dager. Før den blir kjent med deg og din syklus får du maaaaange røde dager, så da må du bruke alternativ prevansjon. Når den forventer at du skal ha mensen blinker en "m" i displayet, så må du enten bekrefte eller avkrefte..kan etter registreres. Min traff på dagen etter hvert Brukte den i nesten et år før vi ble planlagt gravide. Kjenner ingen som har blitt ufrivillig gravide på den.. Legen min sa det var et fint alternativ ettersom ingenting annet har funket for meg. Prøvde ny type prevansjon med 3 mnd mellomrom i 1,5 år før jeg ga opp. Jeg blir skikkelig monster av ALT, selv cerazette!
jentahans Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2009 Godt høre om andres erfaringer... synst pearly hørest flott ut men så hører jo enn på alle de som sier at det ikke finst noe som heter sikkre perioder og da blir jeg usikker:/
Night 78 - keiser og prins Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har brukt ladycomp. Kan ikke bruke hormonprevensjon o.l. Brukte den et par år og ble ikke uønsket gravid med den. Har ikke fått igjen mensen ennå etter fødselen, så har ikke fått startet opp igjen. På ladycomp er der iallfall en ca 3 mnd lang innkjøringsperiode der den skal bli kjent med deg og din syklus. Du kan også legge inn data fra tidligere perioder om du har de nedskrevet. (Kan som sagt i et tidligere innlegg også brukes for å bli gravid. Det gjorde jeg. Kan i tillegg oppdateres til babycomp om en ønsker det). Men det er kanskje ikke den rette prevensjonen dersom man absolutt ikke ønsker å bli gravid... selv om den visstnok skal være like sikker som p-pillen...man blir jo gravid på den og av og til.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 Jeg sverget også til ladycomp frem til jeg ble gravid, og kommer nok til å gå over på den igjen - MEN den er ikke optimal når man ammer fordi man ikke har en fast syklus og ikke får nok sammenhengende søvn før temperaturen måles. I tillegg må tempen måles før man står opp - ikke alltid lett med et spebarn i hus. Så jeg har satt inn kobberspiral enn så lenge - og satser på at den funker til jeg kan gå over på ladycomp igjen. Les inne på nettsiden hun i lenken over la ut, der tror jeg også du kan sjekke ut bruksanvisningene Lykke til!!! Aldri mer hormoner!
jentahans Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2009 Men når mensen allikevel er stabil når man ammer og vist man sover 4timer sammenhengende før man måler tempen da er vel den trygg eller??
Har to herlige gutter! Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 Har pearly men er ikke flink til å bruke den når jeg våkner....glemmer det veldig ofte men er fornøyd når jeg bruker den og m yyyyyyyyyye bedre enn hormoner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå