Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Hun klør og klør og klorer seg til blods i hodet og ansiktet. Ser ut som hun har sloss med katten stakkars. Klipper neglene så godt jeg kan, og har prøvd å file dem forsiktig slik at de ikke skal være skarpe. Har prøvd både neglesaks og negleklipper, men de er sylskarpe uansett hva jeg gjør. Finnes det noe man kan smøre neglene inn med for å gjøre dem mykere? Kanskje for mye å håpe på, men hvis det skulle finnes et slikt vidundermiddel vet vel noen her på DiB om det.
Lotta med novembergutt Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Har ikke hørt om noe man kan smøre på, men du kan jo prøve klorevotter? Gutten vår klorte seg veldig opp den første uken, og her ble klorevotter redningen
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Jeg skjønner hva du mener. Lillegutt så ikke ut de første dagene på sykehuset. Det såg ut som han hadde ansiktet fullt av brannskader. Jeg tok på han et par sokker på hendene. Når jeg kom hjem fikk jeg klippet neglene hans og da hjalp det på, men jeg må klippe de et par ganger i uka. Men han har blitt mye bedre og har ikke hendene like mye oppe i ansiktet nå som i begynnelsen. Han er 2 mnd idag. Har ikke hørt om noe man kan smøre på de neglene, de er ju ganske myke og enda er de utrolig skarpe, men du kan ju prøve med et par sokker/votter og se om det hjelper litt?
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2009 Jeg bruker sokker på hendene hennes av og til, hun liker det ikke, men det er det eneste som hjelper. Hun får antihistamin mot kløen, men jeg synes ikke det hjelper nevneverdig. Hun er 4 mnd. Har bestilt time hos fastlegen min og kommer til å kreve henvisning til hudlege. Takk for svar.
Emma2007 Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 jeg har en gutt på 5,5 mnd....han hat atopisk eksem og hatt det siden 2,5 mnd.Vi bruker små bomullsvotter på han når han sover for han "koser" og klør seg i fjeset når han er trøtt pluss pga eksemet,og så syns vi at neglene vokser så fort!!Men jeg klipper de hver 3dje dag og nå har vi beg å file de etterpå.bare går lett over de,spes på kantene=)Er mye bedre ja;) lykke til
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 skjønner ikke at dere orker å klippe. neglene blir mye fortere harde av det. jeg biter neglene til snuppene mine. gjør det fortsatt på eldstejenta som er 2 år. er mye bedre å gjør ikke så vond el setter merker når de klorer
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2009 Jeg får ikke til å bite jeg.
Joikaboll@ Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 Ha matolje på neglene så blir dem litt mykere. Kan også bruke en feit krem, men den er ikke noe særlig å ha i munnen da.
Emma2007 Skrevet 3. januar 2009 #9 Skrevet 3. januar 2009 skulle gjerne bitt,men jeg har så dårlig "treff" på tennene iine hihi at jeg ikke får det til;) Men jeg kan klippe litt på enden,så rive resten.Det er vanskli å få klippet siden han er i bevegelse hele tiden da men det går......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå