Gå til innhold

Hva har dere kjøpt/fått til babyen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har fått en del klær allerede, men skal kjøpe nå på nyttårssalget. Det som skal handles inn er:

Sprinkelseng

Madrass

Dyne + sengesett

Badebalje

Håndklær

Vaskekluter 15 stk

Gulpekluter 15 stk

Vogn (inkl insekt/regnnett)

Stelleveske

Bilstol med isofix

Flasker

Brystpumpe

Ammeinnlegg (engangsinnlegg + ullinnlegg)

Ammebh 4 stk

Brystvortekrem, sinksalve, bleier, babyolje osv.

Det er med andre ord mye som skal kjøpes, så håper å spare litt på salget. Vogn får vi heldigvis av mine foreldre, og bilstolen av foreldrene til samboeren.Gleder meg til å kjøpe inn vogna og senga!

Ellers ønsket vi oss penger og gavekort i julegave som vi kommer til å bruke!

Vi har foreløpig hverken kjøpt eller fått noe til babyen vi. Dette er nr.2, så vi har tenkt til å gjenbruke så mye som mulig egentlig. Litt avhengig av om mini er jente eller gutt, selvfølgelig :-) Men satser på å gjenbruke de fleste tingene som nr 1 ikke bruker lenger, bortsett fra seng som vi må ha. Gleder meg til å handle litt pent nyfødt-tøy, men det sparer jeg til den siste tiden før fødsel, fint å ha noe å pusle med mens jeg vagger rundt hihi :-)

Har arvet MASSE babytøy, pluss fått en del utstyr til jul.. dyne, tepper, smekker, kluter.. Har kjøpt noen smokker på salg og noen bodyer helt i starten, for å få det til å gå opp for meg at jeg faktisk skulle ha barn :)

Som seng skal vi bruke en seng oldefaren til samboeren min har laget, og som bl.a. moren hans har brukt. Bilstol har vi fått låne.

Trenger stellebord, madrass og vogn, sånn i første omgang. Og sikkert masse småting jeg ikke har tenkt på en gang :)

Annonse

dette er nr treså vi har masse fra før. men noen ting har vi solgt før jeg ble gravid igjen.

foreløpig er det vogn vi har kjøpt og så har vi mest sansynlig fått tak i et brukt bil sete men har ikke sett det enda så er jo ikke helt sikre enda.

så listen over det vi mangler er ikke så lang.

lammeskinn til vogn.

ny madrass til sprinkelsengen.

brystpumpe + flasker

og nye vaskekluter

+ litt nye klær for kosens skyld. har igrunnen det vi trenger men vil kjøpe litt nytt.

Vi har alt fra før bortsett fra søskenvogn... Noe som er litt kjedelig, for jeg VERKER etter å shoppe nå som jeg vet det er ei prinsesse, men jeg vet ennå ikke hvordan været blir i april, og vil ikke ende opp med masse ting jeg ikke får bruk for.. Bruker heller energien min på å få sambo med på å kjøpe oss hus/leilighet i år noe vi virkelig må for å få nok plass til oss 4 og pusen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...