Gå til innhold

Fy faen for en helvetes start på året... bare griner jeg nå:(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

åååååååååååååååååååå det er så drit når bilen ikke virker og man ikke har råd til å gjøre noe med det! kanke gi deg ny bil, men jeg kan gi deg gjenkjennende medfølelse og en klem.

Æsj......aner ikke hva dere har råd til, men kansje er det mulig å finne er rimelig brukt motor som er i god stand? Sjekk med diverse huggerier.....vi fant flere da bilen vår havarerte i høst, men slapp å bytte.

Vet hvor fortvilende det er når sånt skjer og økonomien ikke er helt på topp, skjedde da vi hadde det som strammest og hadde kun ei inntekt.

ÅÅååååå...det der kjenner jeg til ja....

Var uten bil i hele sommer vi..fra April til September...bilen hadde vi ikke råd til å gjøre noe med..så bort med den..

Invisterte i sykler da så hele familien her fikk virkeligtråkket i fra seg i sommer..og det var egentlig godt og koselig..

Men blir liksom ikke det samme når dette skjer midt på vinteren.. :(

Tenkerpå deg.. hper det blir en ordings i dette..

Klem

Noe skal det være vet du. Sender deg mange tanker og varme klemmer. Du skal det ordner seg, det gjør det bestandig. Selv når det virker håpløst og man bare har lyst til å gjøre som strusten og pakke hodet ned i sanden.

Hang in there!

Annonse

Seriøst så har vi hatt vår del med sykdom og dødsfall i nærmeste famile.... man kan liksom ikke tenke sånn 24/7 365 dager i året. Det er bare en bil, men jeg har hverken råd til å kjøpe en ny eller reparerer den på verksted... i tillegg er jeg helt avhengig av bil så for meg er det ille. Vi snakker om en 2003 modell som koster ca 80 000 å bytte motor på. Hvis du hadde mistet 80 tusen på vei til banken så er det greit fordi du tross alt er frisk? Seriøst tenker du alltid sånn?

Åh, nei så ille:o(

Men, kan dere ikke finne en brukt? En dere kjenner som er verkstedmann? Som kan gjøre det billigere for dere.

Uff!

Sender deg en god klem. Det startet så ille for at det nå baaaare kan bli bedre

God klem

Uff, det der var jo orntli kjipt da!! Skjønner frustrasjonen! Jeg vil annbefale dere å sjekke litt rundt på huggerier å slikt! Der kan dere finne en brukt motor til en myyyye lavere pris, men som likevel er bra!!

Eller kanskje dere har noen bekjente som kan hjelpe til svart???

Eller få lånt dere en bil til dere får spart opp litt penger??

Uansett jeg forstår deg godt og ønsker dere lykke til!!

klem

Uff så kjipt :(

Lurt tips: ikke gjør som samboeren min da han fikk motorhavari på jeepen for et år siden: Han fikk beskjed om at bytte av motor kom til å komme på 100 000, så han fikk en lys idé om å bestille en ny motor i USA for å spare 30 000. Den nye motoren gikk fint i ca 1 mnd, så havarerte jaggu den også. Nå ser han seg om etter ny bil... Men siden vi gifter oss om en mnd, og kjøpte hus i sommer, svømmer vi ikke akkurat i penger for tiden :( aner ikke hva vi skal gjøre, for vi er også avhengige av to biler.

Annonse

Det som irriterer meg midt i det hele er det som skjedde i forkant. En dag lyste oljelampa på vei til jobb. Jeg stoppet på en besninstasjon og de peilet oljen for meg. Fylte deretter på 1 liter. Så gikk det vel ca et døgn så lyste plutselig lampen igjen.... den personen som hadde peilet oljen min hadde ikke dyttet på plass peilepinnen så oljen hadde sprutet ut i hele motor-rommet..... 4 liter måtte jeg fylle på igjen. Mest sansynlig har skaden skjedd pga dette, oljetrykket har blitt for lavt. Så jeg skal ivertfall sende en mail til den stasjonen. Kanskje de gir sine ansatte et kurs i noe annet en pølsegrilling.

De kommer jo bare til å benekte hele greia.... har jo ingen bevis dessverre, men han på verkstedet husket episoden godt for jeg ringte å snakket med dem samme dagen. Han sa at jeg bare kunne glemme det.... skal sende en mail uansett.

ja,de vil nok ikke dekke skaden sånn uten videre.

Jeg hadde nok gått til selskapet også jeg da, feks esso, om det er det.

Gå ltt høyere opp, og gi de litt dårlig reklame...

men skal innrømme at dette er nok en ganske vansklig sak for deg å få igjenom...men ikke gi opp, det er jo snakk om mye penger,og ikke minst problemer.

de har ikke er forsikring som dekke de da,nå de gjør sånne grove tabber som dette??

men lykke til....

Fy fader så kjedelig med motoren din! Men jeg kan nesten garantere deg at det ikke er stakkaren på bensinstasjonen sin feil.

Det har antagelig vært en feil på motoren din som har ført til undertrykk som igjen har "dytta" ut peilepinnen.

Ved normale tilstander i motoren skal det nesten ikke komme en dråpe med olje ut i motorrommet om man glemmer å ha på oljelokket, eller å dytte ned igjen peilepinnen. Håper det ordner seg for deg, men som sagt, svært lite sannsynlig at dette har noe med turen på bensinstasjonen å gjøre.

skikkelig kjedleig da:(

Men hvilken forsikring har du? Noen forsikringer dekker nemlig motorhavari.. Det hadde nok kommet godt med i slike tilfeller...

Hadde selv motorhavari for en tid tilbake... ikke billig nei :(

Når jeg snakket med verkstedet etter den episoden så var han helt sikker på at den manglende peilepinnen var årsaken til oljespruten.... personlig har jeg jo ikke greie på bil. Var jo derfor jeg ba om hjelp i utgangspkt.

du skriver at du fylte på 1 liter olje, og du måtte fylle på 4 liter olje etter 1 døgn. Du må da ha merka at 4 liter olje har blitt borte??? For det første så ser du det jo under bilen at det renner ut olje, og når du kjører så ryker det jo vis du sier at olja har spruta utover hele motorrommet.. Har du ikke merka noe til det??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...