Gå til innhold

Hvor mye malt i mme-flaska?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og bør man ta malt i hver flaske? Syns d var no årntli kliss nemlig.. Og bør de bæsje en gang per dag, el går d greit m annenhver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dypp en teskje ned i flaska og dra den opp igjen. Da siddet det en del på skjeen. Det holdt akkurat for oss. Vi fikk bare besjked av helsesøster om å bruke så mye malt som vi trenger. Vi hadde i hver flaske i begynnelsen og prøvde oss frem med en mindre for hver dag når vi så det var på tide å slutte. Men syns du det er veldig kliss, så kan du jo ta en skje i siste flasken på kvelden og en på mårran? Det ble rutinen vår i noen måneder:)

Flaskebarn, skal så vidt jeg har skjønt, bæsje hver dag. Vi hadde ordentlig problem med hard mage på pjokken her. Men det kommer seg. Hadde ikke Oliver bæsja en dag, så skulle du banne på at når man skulle hente han på morningen etter, så lukta det... bæsj:P

Skrevet

Min sønn har fått 1 mme måltid i døgnet og vi tilsatte 1/2 til 1 ts malt i flaska. Tror ikke det nødvendigvis er nødvendig med malt i hver flaske, men man bør rett og slett bare prøve seg fram. Hvis babyen virker blid og fornøyd og ikke ser ut til å slite fælt med å bæsje om du bare tilsetter i 1-2 flasker om dagen, er det nok ikke nødvendig å tilsette i alle. Om det derimot virker som babyen strever fælt er det kanskje lurt å tilsette i flere flasker.

Nå lever jo ikke gutten min på bare mme, og jeg kan derfor ikke uttale meg skråsikkert om det er nok med bæsj annenhver dag når babyen kun får mme, men jeg vil tro at det er problemfritt. Her har det faktisk tatt 11 dager mellom hver bæsj på det meste uten at han har hatt problemer av den grunn. Nå går det 4-5 dager mellom hver gang (han er 5 måneder i morgen)

Skrevet

Har lest på en annen tråd her inne at noen har fått beskjed av hs at barnet ikke skal ha mer enn 3 ts malt per liter mme. Snuppelure får en halv teskje i to flasker til dagen. Hun liker godt søtsmaken, så jeg ser hun drikker mest når hun får malt i. Tør ikke gi i alle flaskene, i tilfelle hun nekter å drikke mme uten malt i etter en stund. Merker godt hvis hun får for mye malt, at bæsjen blir rennende. MME-barn bør bæsje en gang i døgnet. Hender likevel at det går to dager mellom her. Du kan også følge med på om det virker som barnet strever/ presser veldig for å gå på do, eller blir grinete.

Skrevet

Prøv deg fram med en halv t-skje i annenhver flaske f.eks. Hvis han fortsatt ikke bæsjer hver dag, ta i hver flaske. Har bare brukt tuppen på en t-skje i hver flaske. Dyppet skjeen alltid i glovarmt vann, før jeg blandet i kaldt vann og pulveret. Malten løser seg veldig fort opp i glovarmt vann.

Skrevet

takk for svar, da prøver vi oss bare litt fram, greit å vite at d ikke er no absolutt max-grense!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...