Gå til innhold

Hvor gamle bør de være før de kan sitte oppreist i vippestolen i lengre perioder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa er 12 uker nå, og føler at hun begynner å bli klar for litt mer utsikt fra vippestolen sin, siden hun har blitt så sosial den siste tida.. Men fra når er d egentlig anbefalt å la dem sitte der oppreist, m tanke på ryggen deres...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet?

Skrevet

Hun er nok for liten til å sitte lenge med ryggen opp, men litt mer helling enn helt flat rygg går nok i kortere perioder.

Skrevet

Vet ikke helt hvor høyt oppreist vippestolen deres kan ha, men vår blir samme som en bilstol i øverste stilling. Jeg har derfor tenkt at det blir samme anbefalinger som med bilstol. 20-30 min i vippestol går nok dfint, men jeg bruker ikke sette henne i vippestol like før eller etter en biltur f.eks.

Skrevet

men vippestoler er ikke like ergonimisk tiktig som de fleste bilseter, så jeg tror ikke man kan gå utifra dette.... Vår hs sa at de ikke skulle sitte med rett rygg eller med stor bøy i hofteleddet før de satt selv. Men det er i stoler o.l. på fang kan de gjerne sitte lenger, for da sitter de som regel ikke passivt;)

Vern om ryggsøylen tidlig, så får ikke barnet problemer med ryggen når h*n blir gammel;)

Skrevet

Takk for svar, da lar jeg henne sitte litt m ryggen litt oppover, men ikke helt opp:) hjelper jo på utsikten d og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...