Gå til innhold

Julebesøk rotet til de gode soverutinene hennes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa ble 5 mnd uka før jul, og har lagt seg rundt 19 de siste ukene, og sovet til en plass mellom 6 og 7.30. Men i romjulen var vi først på familiebesøk i 2 dager, og så dro vi på hytta. Alle desse 4 kveldene har hun vært vanskelig å legge, og jeg har brukt opptil 2,5 t på å få henne til å sove. Dette har også ført til at hun sover lengre på morgenen (mellom 8 og 9)

I går fikk jeg samboer til å kjøre meg og snuppa hjem, for jeg hadde fått nok av lange, slitsomme kvelder, og ville hjem til vante omgivelser.

Første kvelden hjemme brukte jeg 1 t på å legge henne, og hun var oppe 1 gang i natt og fikk pupp, før hun sov videre til 8.15.

Er det flere som sliter med leggingen og sovingen etter julen, og har noen tips om hvordan vi skal få henne på rett kjøl igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme har skjedd her, mini er 10 mnd. Han la seg også senest 7, nå sliter han med å holde seg våken i 5 tiden og ender med at han tar seg en dupp da. Det fører til at han da ikke kommer seg i seng før 8 - og halv 9. I tillegg er det store problemer med å legge han.

Nå er han blitt kjempe syk og sover for det meste. Men når han blir frisk kommer jeg nok til å være "streng" med rutinene igjen så tror jeg det går seg til raskt. Faste måltider, faste dagdupper osv. Men det er jo ikke bare bare å legge en som ikke er trøtt *sukk* men det må jo bare gå.

Skrevet

Vi har også rotet til dette.... Vår lille frøken ble 6 mnd rett før jul. Mange familieselskaper i jula førte til at det å legge henne til vanlig tid (kl 19-19.30) ikke var så lett. Hun har lagt seg når vi har lagt oss, fra 23-01.... Dette har egentlig vært deilig =) Hun er i storform på kveldene (til tross for lite søvn) og har sovet leenge på formiddagen. MEN nå er det nok på tide å finne tilbake til de gamle vanene... Tror ikke det blir så lett! :) La snuppa i 21-tiden i går kveld og hun våknet etter en halvtimes tid og var klar for å stå opp...

Det hører til historien at jenta mi ikke sover rundt, men vil ha mat hver 3.time (!), og dette har ikke endret seg i jula..

Tips for hvordan vi skal komme til gamle rutiner mottas med takk!

Skrevet

blitt litt kluss her også. Var på hytta to netter også. Og han våknet hver gang de var ute å smelte opp raketter. Godt vi ikke var hjemme, da hadde han aldri fått sovet.

Så jeg brukte litt tid på å få han til å sovne i går. Men vil tru at det vil rette seg fort igjen. Min er 4 mnd.

Jeg bare gikk inn til han hver gang han sutret i tok han opp, og la hn igjenn. Til slutt så sovnet han :D han får pupp om natta enda uansett da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...