Lillegull og meg Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Har dere begynt med grøt? I såfall hvor mye? Merket dere noe på melkeproduksjonnen etter dette?
NormaJean Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 jeg fullammer, har ikke tenkt til å begynne med grøt helt ennå. litt tidlig syns jeg. lillegutt er 4 mnd nå. han får det han trenger av næring for øyeblikket, he he, veier 7.8kg. men tror jeg skal starte med velling før grøt, tenkte hipp sin velling.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Jeg fullammet til tulla var 7 mndr, men hun fikk noen smaksprøver fra hun var litt over 6 mndr. Det er vel ikke noen grunn til å starte med grøt hvis du trives med ammingen og jenta di går tilfredsstillende opp i vekt... De anbefaler jo fullamming til de er 6 mndr.
Asobi Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Jeg begynte med litt grøt når jenta mi var 4 mnd ved siden av fullamming. Ammer som oftest før hun får grøt. Nå som hun er 5 mnd spiser hun ca 1/2 porsjon med grøt på formiddagen. Har trappet opp veldig sakte og den første uka var det for eksempel kun en til to skjeer med grøt. Har ikke påvirket ammingen for min del. Årsaken til at jeg startet med grøt og smaksprøver så tidlig, var fordi hun begynte å våkne mer på natten og fordi vår eldste datter brukte lang tid på å venne seg til fast føde. Tenkte kanskje at jeg derfor skulle starte litt tidligere med denne snuppa, og hun koser seg med smaken av grøt;)
nungo Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Fullammet til jenta var 6 måneder før jeg begynte med grøt. det gikk veldig treigt i begynnelsen. Måtte blanne grøten svært tynn (velling) den første uken, og økte langsomt mengden av grøtpulver. Merket ikke noe på melkeproduksjonen etter introduksjon av grøt.
blockarella Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Hehe, jeg har heller ikke begynt med grøt, og tenker litt som deg... Lillegutt var 7,7 kg på 3 mndrs kontrollen, og jeg regner med at innføring av grøt vil øke vekten raskere enn bare mm. Men så klart, dersom han begynner å våkne oftere i løpet av natten vil jeg nok vurdere det. Foreløpig våkner han bare én gang om natten for mat... :-)
Makko med to små gutter Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Lillegutt er 4,5mnd nå og vi har begynt med litt smaksprøver. Basert på mm og veldig lite grøt. Han er stor, så trenger ikke, men jeg begynner på jobb når han er 6mnd og ønsker at han da relativt fort kan komme opp i et helt måltid grøt... (kjenner mange som har brukt noen mnd på det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå