Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av samsovingstråden tidligere, så tenkte jeg at nå var det jammen meg nok og på tide å få den lille søte til å sove i sin egen sprinkelseng. Siden fødselen har han sovet oppå meg eller ved siden av meg, men de to siste dagene sov vi vognbagen i sengen og det gikk bra. Derfor utvidet vi testen og satt sprinkelsengen helt inntil sengen slik at han ville ligge med hodet bare centimeter fra meg. Han har ikke sovet bedre tror jeg i hele sitt lille liv. Og mamma har vondt i ryggen etter å ha sovet normalt for første gang på 8 måneder.

Det var overraskende enkelt. Jeg trodde det skulle bli så mye styr med nattmating, siden vi har sovet i stuen fordi det var nærmere kjøkkenet. Men jeg tok med meg termos og ferdig oppmålt pulver og det var fantastisk mye enklere å lage en flaske på soverrommet enn det var på kjøkkenet mitt på natten. Så satt vi oss i gyngestolen, skrudde på tv´n så mamma kunne se Sex and the city for endte gang mens vi spiste. Det har vært den enkleste og mest behagelige natt til nå tror jeg, Absolutt å anbefale å lure de ut av mamma og pappas seng. Det blir nok flere netter der fremover, men en vel overstått første natt alene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle stå 8 uker - eller for den saks skyld, 9 måneder og 8 uker om du vil. Første gang på magen siden april tror jeg :)

Skrevet

Gratulerer. :-) Det går som regel bedre enn man frykter. Bruker også termos etc på soverommet. Ble for mye styr å fly ned på kjøkkenet på natten.

Skrevet

Såååå flink du har vært. Selv om min lille suppe er mye yngre enn din baby ser jeg at det kommer til å bli et problem å få henne ut av sengen/av meg,men når jeg leser ditt innlegg blir jeg veldig glad. Da ser jeg at det går ann!!

Skrevet

Jenta mi var 5 uker da vi flyttet henne til egen seng, og det gikk kjempefint. Brukte nok et kvarter på å få henne til å sovne, men når hun hadde sovnet sov hun vel så godt som vanlig. Kanskje vi bare var heldige - men det kan jo like gjerne være at du blir like heldig også! Lykke til FrøkenJ - DEILIG å ha senga (og mannen) for meg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...