Gå til innhold

Hvor gammel bør snuppa være får at jeg skal introdusere vann som skal drikkes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt og leste gjennom diverse info på nettet, og kom over at jeg nå kan introduserer vann for snuppa. Selvfølgelig koke det, og avkjøle det i kjøleskap, og begynne å gi henne litt på en teskje hver dag. (husker ikke helt hvor jeg leste det, men..) Hun er snart 3 mnd (12 uker). Noen som gjør dette? Kom til å tenke på at disse små magene og tarmsystemene ikke er ferdig utviklet ennå, så de skal ikke ha noe annet enn mm/mme (men det gjelder kanskje bare fast føde), men hun får jo tran, så da vil vel litt vann gå greit, eller ? noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann kan du introdusere nå, ja. Vi har nettopp introdusert det for snuppa her, men hun er 5 mnd. Kan godt si at det er mor som har vært treg her. Jeg tror hun er mindre enn hun er fordi tiden går så fort...hehe,

Med sønnen min begynte jeg da han var 2,5 mnd. Det var på sommeren og det var grusomt varmt den sommeren (i 2006), han var tørst konstant.

Skrevet

Snuppa fikk da hun var 1 mnd, det var i mai og langt over 30 grader. Hadde en teskje sukker i, så hun ikke skulle få det i vrangstrupa.,

Skrevet

Barnepleier på sykehuset ga jenta mi vann da hun var 1 dag gammel, så jeg tror de tåler det relativt godt. Til alt overmål tok hun vann rett fra springen - og jeg reagerte ikke før etter jeg hadde komt hjem på at dette måtte være galt!

Jenta mi er snart 4 måneder, jeg har ikke introdusert vann. Trodde det var naturlig å gjøre dette samtidig med innføring av fast føde, for de blir visst tørste av grøten. Ut over det tror jeg mm og mme er god nok tørsteslukker, så lenge det ikke er kjempevarmt ute.

Skrevet

Hey!

Babya som blir amma trenge ikke vann før dm e 4-6 mnd å bynne me grøt, mens babya på mme blir faktisk tørst å bør få vann av og til imellom måltidan :-) Gutten min får vann omtrent hver dag, i tillegg til fenikkelte for magen :-) Man merke at han e tørst, for han blir grinat uten nån anna åpenbar grunn. Men vikti at man ikke gir for mye da så ungen blir mett ;-)

D va nu d hs sa på sykehuse til mæ :-)

Skrevet

Nok en gang blir jeg sjokka over informasjon som ikke gis til flaskemødre! Har aldri hørt dette jeg! Nå er jenta mi stort sett fornøyd mellom måltidene, men likevel. Vet du hvorfor de blir tørste av mme? Det er jo tross alt vannblanding, og ikke saltet eller noe?

Skrevet

Hey Frøken Freken :-)

Eni dær!! Helt sykt dårli informasjon om alt egentli syns æ :-/ Man må nestn spørre sjøl om ting!

Æ ane ikke koffer dm blir tørst faktisk, fikk bare beskjed om at hvis ungen va grinat å hadde fådd dekt søvn, sult, nærhet og ikke ondt i magen, så kunne d være at den rett å slett va tørst! Så her får han et par og 20 ml me lunka vann (kokt selvfølgelig) når ingenting anna funke, å da e han så blid igjen etterpå :-)

Men æ lure åsså på koffer mme barn kan bynne me grøt ved 4 mnd alder, mens dm på mm må vente til dm e 6 mnd? Nån som vet? :-)

Skrevet

MMbarn må ikke, men bør vente til nærmere 6 måneders alder. Jeg tror det er fordi magene til mmebarn er vant med kumelkproteiner, som er tyngre nedbrytbare enn den som kommer gjennom morsmelk. Altså at de er litt herdet, på et vis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...