Gå til innhold

Hvor dumt er det å begynne med nattmelk igjen når ungen er snart 11mnd? Desperat etter mange meninger!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nemlig STORE problemer med å få i ungen nok fast føde på dagen. Hu nekter rett og slett å spise og er fornøyd med flaske med mme.

Ikke noe er galt med henne og hun har en fin vektøkning tross alt.

MEN.... problemet kommer jo på natta.... hun griner og griner 2 ca 2 timer hver natt, pga hu er jo ganske sikkert sulten!

Men.... gir jeg etter og gir melk så spiser hun ihverfall ikke. Holder jeg ut og ikke gir noe, bortsett fra litt vann så kan hun spise en halv bolle grøt til frokost...

Så gi nattmelk eller ikke? Nå har hun gråti i snart 2 timer og jeg går inn til henne hvert 2-3 minutt og sier det er natt, og tørker tårene hennes.

Dette gjentar seg HVER natt.... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff hørtes ikke greit ut. kanskje du skal ta en prat med legen på helsestasjonen for å få henne undersøkt. i stede for mme kan du gi henne velling på flaske, eller kopp med drikke tut, da er det litt mer næring i det hun får i seg. kan det være at hun skal få mme før maten og så spise det hun orker etterpå? det kan være mye som gjør at hun reagerer som hun gjør, husk bare å ikke stresse henne opp når dere spiser og heller lar henne styre med sitt ved bordet. men jeg ga mine mme før maten og lot de spise etterpå, etterhvert ble det at de drakk sammen med maten, og jeg byttet etterhvert ut mme med vann så de fikk klare forskjeller på mme og måltid med rent spise måltid og vann. kan være at hun ikke syns det smaker noe, eller at hun har opplevd noe ubehagelig i forhold til å spise så hun vegrer seg. mageknip og slikt tenker jeg da på... men hvis det er så intenst som du skriver så ville jeg også ha prøvd lege og slike instanser bare for å sjekke at jeg ikke prøver noe som har en medisinsk forklaring på tilstanden hennes. kan være sterk vilje også, men prøv å kartlegge hvordan reaksjons måten hennes er. kanskje noen andre skal prøve å gi henne mat som ikke kjenner henne så godt og hun kjenner grensene til? bare en tanke...

Skrevet

Hun er undersøkt av både fastlege og sykehuset, men dem finner ikke noe synlig galt med henne. Og så lenge vektøkninga hennes er bra og stabil så vil dem ikke "bråke" så mye med henne som dem sier... har tatt blodprøver og dem var helt fine. Hadde hun vær spinkel og undervektig så hadde dem nok testa henne mere vil jeg tro...

Skrevet

Det virker absolutt som hun er sulten på natten ja.. MIn gutt er 10 mnd og spiser 4 måltider om dagen, og burde jo egentlig klare seg uten nattmat. Men han virker oppriktig sulten på natten, og har ikke hjerte til å nekte han det.. må vel ta tak i det etterhvert, men jeg er litt svak....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...