Gå til innhold

jeg blir så trist...er så mange negative tilbakemeldinger i bhg...

Anbefalte innlegg

Har vært en konflikt i bhg jeg jobber i. Resulterte i mange sykemeldte....Vi som sto på og var der hele tiden har omtrent bare fått kritikk....som at det er vår feil at det er mange vikarer osv. Og pga mange vikarer har det også blitt gjort endel småfeil, som et barn har på feil utesko og ble våt inni, mor kjefta skikkelig, og vi faste må jo ta på oss ansvaret. Jeg har vært såå positiv mot foreldrene hele tiden, men alt vi får er kritikk...Tar meg faktisk nær av det når det ikke kommer noe som helst av positive tilbakemeldinger......

Hadde satt såå stor pris på om foreldrene kunne kommet med, bare EN fin tilbakemelding i måneden eller noe!! Hadde levd leeenge på det=) Det betyr faktisk MYE for meg å bli verdsatt for det jeg gjør. Ros er viktig. Ris bryter et menneske ned over tid. Skal man godta å være syndebukker når man jobber i bhg?? Er det en del av jobben??

Fortsetter under...

Skjjønner som forelder at an kan bli irritert når det er mye kaos i barnehagen. Det har de3sverre lett for å gå utover de som faktisk gjør en god jobb og stårpå. Dere kan jo sende ut et skriv til fereldrene hvor det står for eksempel "vi beklager at det for tiden er mye rot i barnehagen, dette skyldes mye sykemeldinger og nye folk i barnehagen. Vi gjør så godt vi kan og setter pris på tilbakemeldigner både ris og ros. Vi ønsker at barna deres skal ha det fint i barnehagen, noe vi tror de har, men det er ikke alltid like lett å finne riktige klær osv. Dette bekager vi. Godt merkede klær gjør jobben vår enklere og et smil i gangen gir oss ny energi nå i disse hektiske tider"

Må si at som førskolelærer så blir jeg litt overraska over hvor mange ansatte her inne som opplever så mye kritikk for småting fra foreldre. har jobba i bhg i mange år, og har aldri opplevd noe sånt bortsett fra små sukk over at en sokk eller vott er borte. Men de fleste foreldre skjønner jo at sånt kan skje. Synes det er litt merkelig at så mange her opplever det. Synes de fleste forelsdre er veldig flinke til å rose og gi komplimenter jeg. Håper det snur seg hos dere snart. Det tar på med mye sykdom og vikarer, det vet jeg alt om. Men da er det kanskje noe som er galt med selve strukturen og ledelsen i bhg? Håper det ordner seg snart.

Vi hadde barnet vårt i en bhg med store konflikter i. Vi merket det på barnet vårt som ble innesluttet, ville ikke i bhg, redd for nye mennesker og begynte å slå og skrike.

Da det ikke var lett å få tak i en annen bhg, prøvde vi og andre foreldre så lenge vi kunne å støtte og forstå personaltet. Men tilslutt opplevde jeg at lunten ble kort. Det siste jeg gjorde var å skjelle ut personaltet pga jeg var så fortvilet over at barnet vårt ikke trivdes. Fikk tak i ny bhg og etterhvert forsvant problemene som barnet vårt hadde fått. Men det ble en hard erfaring å oppleve som foreldre.

I etterkant har jeg snakket med ansatte som fortalte hva konfliktene gikk ut på. Ok å vite, men jeg er ennå skuffet over at barnet vårt ikke ble tatt godt vare på. På alle arbeidsplasser er det konflikter og det er kjipt når det rammer bhg el skoler. Det er lett å merke endringer for barn og foreldre. Du må bare stole på deg selv. Personlig ville jeg ikke tatt på meg ansvaret for noe man selv ikke har gjort.

For de fleste foreldre har de ikke noe annet sted å ha barna sine. Så det er dramatisk for dem om barna ikke trives.

Håper dere for løst konflikten raskt, det er det beste for alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...