FruBoger fødeklar Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Er så mye klær som skal på og av hele tiden.. bare å gå en tur ute er et ork, må spise først, så skifte, og kle på masse.. bare skriking.. glad ho sovner med en gang vogna rører seg, men når vi kommer hjem kan hun ikke ligge ut.. vi bor litt vanskelig slik.. så jeg må dra inn vogna og åpne/kle av, og da våkner hun igjen.. stakkars liten.. Og bilturer, varme opp bilen, kle på stakkarn... hit og dit.. det er slitsomt... sittet inne i tre dager, på samme sted i ofaen... over -10, og h er bare 1mnd.. vobdt i hodet mitt... flere som stresser med handling\planlegging?
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Jepp, syns også det er slit. Nå er snuppa mi under 2 uker, så er jo ikke mye jeg har fått prøvd meg fram. Har bare vært en kjøretur ute. Har ikke kommet oss på trilletur enda - det er jo så mye styr. Å nå er det rundt -10 her også, så da er det bare å være inne da. Gleder meg til det blir litt mildere ute...
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Jeg vet, derfor "planla" vi å få ett vårbarn. Helst april, men ble gravid litt før, så det ble begynnelsen av mars. Var jo vinter da også, men slapp unnna det værste og det ble fort vår.
Zitro Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Da inviserere du i en skikkelig vinterpose så slipper du alt det klesstyret. Jenta mi er født i februar og enda, selv ikke nå med -10 grader så har hun på seg mere klær enn body og strømpis av bomull og en tynn fleecedress på seg nedi voksiposen. Hun er passe varm hver gang.
FrøkenJ Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Samme her. Igår var det flere minusgrader ute,men jeg var ute på trille tur med snuppa kledd i en fleece joggedress og ullteppe over seg nedi voksiposen. (hadde selfølgelig lue på). Snuppa sov i over 2 timer og mamma koste seg ute på tur. Er blitt så glad i voksiposen.
Lillebror og stoerebror Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Syntes det er herlig med vinter barn jeg. Gjør som de over skriver og når jeg kommer hjem så åpner jeg bare opp posen. Helt topp. I bilen har jeg på fleeseteppe og bare de kaldeste dagene jeg varmer opp bilen. Bilstolen har jeg inne så er varm og god og et stort fleesteppe over brettet flere ganger. God og varm da. Når bilen blir varm bretter jeg opp teppet til passe temperatur. Syntes ikke det er stress. Like tungvindt på sommeren hvis du tenker på solkrem, varmen osv. Vi koser oss ute nå vi.
husmus &2 Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Helt enig! Jeg skulle forøvrig ønske jeg hadde en voksipose og ikke en Kaiser lammeskinnspose. Jeg synes rett og slett ikke den er spesielt god. Den er så stor og stiv at den lager et ganske stort mellomrom mellom pose og baby, derfor kler vi masse på oss. Helt sikkert litt for mye. Innerst, ullundertøy, ulldrakt i lett strikket ull og en tettere ulldress utenpå der igjen. Selvsagt med lue og votter. Svinger mellom å føle det er for mye eler for lite. Så ja, stress med vinterbarn.
Frøken Freken Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 Da foreslår jeg at du flytter til sørvestlandet. Her er det 7c og regn hele året;)
Lillebror og stoerebror Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 Husmus, min mor hadde lammeskinnspose til oss da vi var små og tenkte som du at det kom mye luft inn. Hun pakket oss inn i ett pledd inni posen og det fungerte vist vedig bra. Da åpner du bare pleddet når du kommer inn.
husmus &2 Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 Lillebror og storebror, jeg har vært inne på tanken, men har vært litt bekymret for om han er for varm, når jeg ikke er bekymret for at han er for kaldt, hehe. Men kanskje du har rett at det er så enkelt med et pledd, da er det jo også forsåvidt lettere å regulere temperaturen også til en viss grad i hvert fall.
AO3 Skrevet 2. januar 2009 #11 Skrevet 2. januar 2009 Jeg synes faktisk det går veldig greit nå, selv om jeg brukte en evighet på å komme meg ut av døra de første ukene! Nå er lillegutt 3 mnd, og vi begynner å bli litt mer rutinerte. Det gjelder bare å ha alt klart på forhånd når du skal ut! Vi har en super ulldress fra Joha og ditto ullvotter med snor inni, slik at det er lett å få på og vi vet alltid hvor vottene er. På med lue og ullsokker, legger ungen inni saueskinnsposen (som jeg også brukte da jeg var liten) som ligger i bagen. Vi har kombivogn, så det er superenkelt å bare bære med seg bagen ut av døra og legge den i vogndelen. Vi er ferdige på fem minutter! Om ikke lenge (et par mnd?) har han vokst ut av bagen, og da må vi lage nye rutiner med sportsvogndelen og voksipose (som er for stor for bagen, dessverre). Og så herlig det ser ut til å være - å være bitte liten, god og varm inni flere lag med ull, i en duvende barnevogn midt på vinteren.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 2. januar 2009 #12 Skrevet 2. januar 2009 Her er det 10-12 minusgrader for tiden. Synes det er vanskelig å kle snuppa riktig, synes jeg har altfor lite på henne i forhold til andre. I dag var vi ute og trillet i 2 timer (må det for at hun skal sove)og hun hadde body, strømpebukse og tynn joggedress på seg, pluss ullsokker og liten lue. Oppi Odenwalderposen var hun veldig varm. For varm tror jeg, kjentes svett ut i nakken. Det beste er i grunnen body, strømpebukse og lue oppi posen, da er hun passe varm. Men det høres veldig lite ut da. Kler henne ikke i ull innerst pga eksem. Er odenwalderposen veldig varm?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 2. januar 2009 #13 Skrevet 2. januar 2009 Jeg synes det er koselig med vinterbarn, men jeg bor på vestlandet og her er det nesten aldri kaldere enn -3 grader. Storebror er født på sommeren og det er litt stress det også. Hele tiden passe på at det er skygge og varme soverom på nattestid. Har som "meg80" joha ulldress som også jeg er superfornøyd med. Anbefales.
FruBoger fødeklar Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 2. januar 2009 Jeg kler på henne body og stilongs, og en vinterdress (fleecedress) og vinterlue.. og legger henne i en pose som er av ull i bunnen og dun på toppen.. og har en overdel til baggen som jeg drar over (emmaljunga).. og drar helseteppe over hullet (så det kommer noe luft inn, nok til at det ikke blir rått og kaldt).. noen ganger er hun små svett i nakken, eller om det er fukt..? noen ganger er hun helt grei i temperaturen.. vanskelig å vite om det blir kaldt eller varmt synes jeg.. alt ligger alltid klart i baggen, så det går ganske greit.. og den vognposen jeg har er lett å pakke rundt henne... står jo at man ikke skal ta ut ungene om det er -10, fordi det er så kald luft å puste inn? (og det blir vel verre om luften er rå pga teppe som dekker "pustehullet"?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå