Gå til innhold

Noen som har erfaringer og dele?

Anbefalte innlegg

veit ikke helt om jeg kan kalle det angst - men det er jo på en måte det. Jeg har vært igjennom to fødsler, og nå vurderer vi om vi skal ha en til. Det vil si vi "jobber" med saken.

Men med tanke på fødsel - så har jeg blandede følelser.

Epidural funker ikke på meg - de prøvde da jeg skulle ha førstemann - men ingenting skjedde og jeg hadde det like vondt - da ga de meg spinalbedøvelse - i en mildere form slik at jeg hadde kontroll over kroppen min

Mens da jeg skulle ha nr 2 så prøvde de også å gi meg epidural - og det funket ikke da heller. Så jeg krevde spinal bedøvelse - noe de nektet meg - og jeg måtte føde uten smertestillende - trudde jeg skulle dø der og da... de smertene - ja jeg grøsser enda.....

Så nå lurer jeg da - hva om jeg skal ha mitt tredje barn da. hva gjør jeg da. jeg orker ikke å igjennom en fødsel til uten smertestillende..... noen som har erfaringer???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139360391-noen-som-har-erfaringer-og-dele/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Skjønner deg godt. Min forrige fødsel var med kopp, tang, pressrier over en time, totalruptur og null smertestillende....Tenkte å føde uten smertestillende, og da jeg angret var det for sent....

Var ikke redd for å føde sist, men gjett om jeg har angst nå!

Jeg forbereder meg ved å trene litt før fødsel for å få bedre smerteterskel og tåle litt mer. Svømmer.

Skal også sørge for å være mer uthvilt like før fødsel for å ha krefter til det.

Mentale forberedelser må også til her. Ser for meg at jeg skal gå gjennom helvetet noen dager, men at jeg kommer ut igjen! Alt vil bli bra igjen!

Kanskje prøve mye lystgass og akupunktur?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...