Gå til innhold

Vi skal straks feire ettårsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

To måneder på forskudd, det blir litt rart. Hun er en lang jente, så sånn sett ser hun ikke mindre et enn de som er ett år i januar, men vi merker det jo på de fysiske ferdighetene. Er det normalt å føle seg litt trist i forbindelse med den tidlige ettårsdagen tro? Mulig at følelsene veller på fordi man husker alt det tøffe fra starten og. Vår ble jo ikke født ekstremt tidlig, men fødselsasfyksi og litt problemer med infeksjoner og lunger samt motorikk i etterkant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er så rart at man kan møte den første fødselsdagen med litt blandede følelser? Spesielt hvis man ikke på noen måte ventet å føde prematurt, og opplevelsen ble litt sjokkartet i tillegg. Da husker man kanskje at man for et år siden gikk lykkelig rundt med stor mage og trodde at alt ville bli sånn og sånn.. om enda noen mnd. Også ble det ikke helt sånn.

Jenta vår blir 1 i mars og jeg kjenner selv at jeg ikke har noe tristhet i forbindelse med det, MEN jeg kan godt forstå om noen har det.

Skrevet

Jeg følte det samme som deg, syns ukene før ettårsdagen hans var litt tøffe og kunne begynne å gråte bare av å tenke på det! Jeg ble veldig tankefull og gikk gjennom alt på nytt i tankene. Var ikke noe jeg ville liksom,det bare skjedde som en konsekvens av at vi skulle markere at det var ett år siden. Nå er det tre uker igjen til lille jenta vår blir ett år og jeg merker det litt denne gangen også men ikke like mye heldigvis. Man blir vel "flinkere" til å takle ting når man har vært gjenneom det før.

Mine er født 9 og 8 uker for tidlig.

Skrevet

2 års dagen til prinsen min er like rundt hjørnet, og jeg sitter med mange følelser, bæde glede og sorg, tenkermye på tiden på sykehuset, og året som siden sist bursdag.

Tror det er helt normalt å få blanda følelser i forbinndelse med bursdagene, og tro de kommer til å vare noen år også, bare tenk så heldige vi har vært, det har jo gått bra med de små:)

håper bursdagen gikk/går fint, og tiden til neste bursdag kommer til å gå fortere en du tror:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...