Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 trenger de drikkeflaske/kopp med? hvis jeg må bruke vogn på bussen når jeg leverer, er det sånn at den kan stå i bhg til jeg henter? sover ikke i vogn.. må alle ungene sove samtidig, eller får de sove tidspkt de er vant hjemmefra? kan noen fortelle meg litt om hvordan tilvenningen foregår, hvor lenge osv. ? (er 20 mnd.) Må de ha sandaler/sko inne, eller holder det med sklisokker? hilsen mamma som gruer seg..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Det er forskjell på barnehagene skjønner du... Har vært borti mye forskjellig, så du må nesten høre med din. I vår får de låne kopp, vogna får stå på utsiden, ungene sover på fast tidspunkt, med mindre foreldrene ønsker noe annet, de velger selv fottøy til sine barn. Tilvenningen er også helt forskjellig fra ulike barnehager.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Det varierer nok fra bhg til bhg, vi skal også starte på nyåret og gruer meg litt jeg også, selv om jeg vet det kommer til å gå bra! Den infoen jeg har fått er at alle barna sover til samme tid, slik at det blir ro for de som sover, selv om barna ikke i utgangspunktet har samme soverutiner pleide de å få alle barna fort inn i samme soverutine. Min sover heller ikke i vogn hjemme, men skal gjøre det i barnehagen, regner med at det går fint. Vi har tre dager tilvenning, med litt kortere dager i starten. Ville anbefale deg å ta med tøfler, slipper å bli våt og svart på sokkene, blir jo endel mat og vann fra sko på gulvet i løpet av en dag, selv om man ikke skal gå inn med sko regner jeg med at det skjer av og til Jeg tror ikke vi trenger drikkeflaske/kopp, har ikke spurt, regner med at de har kopper i bhg.
MaHe Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Hei. Jobber i bhg, og har selv en jente som begynner i bhg på tirsdag. Du kan være trygg på at de ansatte i bhg tar godt vare på barnet ditt disse dagene. Min erfaring: Vognen kan som regel stå . Drikkeflaske i hyllen om de er tørst når de er ute, på tur osv.De får flaske til maten. Vanlig med kollektiv soving etter lunsjen. Ca 12 30. Det er bra om barna har fottøy som tåler å bli våt under. Ved brannalarm ( øvelser er det mange av) tenker jeg ditt barn går selv. Mindre barn blir bært. Min erfaring ved tilvenning: 1. dag. Lek blandt de andre med deg tilstede. Ca to timer. 2. dag. Lek blandt de andre, du går ut av syne en stund. Ca to timer 3. dag. Lek blandt de andre , du går etterhvert hjem. Lett tilgjengelig om det går dårlig. Sover kanskje der. Lykke til fra en mor til en annen i samme situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå