Frøken Freken Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Vi har ei lita snuppe på 4 måneder. Hun er enebarn, og hjemme hos oss er det ganske rolig og fredelig. Jenta vår er stort sett blid og fornøyd, gråter normalt kun hvis hun er sulten. Da vi ankom nyttårsselskapet i går, plukket verten opp snuppa og begynte å ta av henne bildressen, mens jeg tok av meg på beina. Han har barn selv og er flink med unger. Etter et lite minutt satte snuppa i å illskrike! Jeg brukte lang tid på å roe henne, og hun satte i gang med nye gråterier flere ganger etter at hun hadde roet seg nesten helt. I dag har vi vært på familiemiddag, og en tante som hun ikke kjenner tok henne opp, med akkurat samme resultat. Jeg håper vel at hun reagerte sånn fordi hun er sliten av alt julekaoset, men uroer meg litt for om hun kan være overdrevent engstelig? Syns i tillegg det er litt slitsomt med alle som skal lære meg å trøste mitt eget barn, og som forteller meg om de syns hun er helt normal eller ikke. (Så kanskje litt paradoksalt at jeg spør her inne da;) Noen andre som har opplevd dette? Går det over? Er det noe jeg kan gjøre for at hun skal slippe å bli så redd, stakkar?
Lillepusen-78 Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Min tur til å svare deg :-) Gutten vår er 3 mnd., og også reagert slik på nærgående mennesker han ikke kjenner. Han har riktignok ikke tatt helt av med gråt, men noen ganger har han hylt skikkelig til. Han roer seg raskt dersom vedkommende trekker seg litt unna, men gråter en skvett dersom han oppdager at noen han ikke kjenner faktisk har klart å løfte ham opp ;-) Blant annet reagerte han slik da helsesøster løftet ham opp fra vekten.... Vet ikke hvor normalt/unormalt dette er, men da er vi iallefall :-p
Gjest Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Min venninnes baby var rundt ved 4-5 mnd alder.. jeg omtrent ikke lov å snakke til henne, da begynte hun å hyle. Det gikk hvertfall over.
Gjest Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Jenta mi er snart 5 mnd. og hun begynte med det i går. I går skulle moren min ta av henne dressen når vi kom, slik at jeg fikk kle av storebror og da satte hun i gang med hylinga. Vi var hos moren min et par dager før det og da gråt hun ikke, da var mormor verdens kuleste...hehe. Tok litt tid før jeg fikk roet henne. Sønnen min var rundt samme alder da han ble skeptisk, og det betydde nødvendigvis ikke fremmede, men også folk han hadde truffet bare noen få dager tidligere.
-lucy- Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 mini oppførte seg akkurat slik rundt 4 mnds alder, varte vel i noen uker, så er det gått over igjen. mulig det kommer en ny rundt rundt 8-mnds alder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå