ivf-79 Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Hei, kan noen fortelle meg hvordan det forløperseg ? Har jo hatt endel forsøk,men det er noen år siden. Så jeg husker ikke hvordan det foregår. Begynner man med nesespray når man får mensen? Eller er det noen som kan fortelle meg hele forløpet ? Tusen takk
Rose69 Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Vanligvis spraystart (nedregulering) på syklusdag 21, så sprayer du til du er klar for sprøytene (1-2 UL underveis). Men det avhenger av regime du skal ha.Har du snakket m legen om dette? Har du fått en plan? Lykke til :-)
Rose69 Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 ...pluss alle blodprøvene da...Østradiol,FHS,LH,HIV,hepatitt,røde hunder....etc.Dette er prøver du kan ta hos din fastlege, men rekv. må skaffes fra legen på sykehuset der du skal foreta forsøkene. Og muligens celleprøve som ikke er eldre enn 1 år (tror d var 1 år..)
Surikaten Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Hei:) Det er sikkert noen som er litt mer oppdatert enn meg, men da håper jeg at de utfyller,/ korigerer det jeg skriver! Er en stund siden jeg var gjennom det.. Du starter med spray ca.20.dagen i syklus (20 dgr etter mens) Går på spray i ca 14 dgr, før du starter med sprøyter. (sprayer mens du går på sprøyter også) Hvor lenge du går på sprøyter avhenger av hvordan eggene utvikler seg, men det er vanlig med ul-kontroll etter 10 dager. Når eggene er modne setter du el-sprøyte. Litt usikker på lengden mellom el-sprøyte og uttak, men mener å huske at det var ca 2 døgn..?? Så er det uttakk og innsetting et par dager etter det. Håper du ble litt klokere:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå