Gå til innhold

Noen som har vært sykemeldt i permisjonstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ca 1 mnd igjen av permisjonstiden (80% lønn). Min mann går ut i 6 uker permisjon den dagen jeg starter i jobb. Jeg har nå pådratt meg en grusom prolaps/isjias. Legen jeg var hos på legevakta mente jeg skal sykemeldes. Har bestilt time hos fastlege for å få henvisning til MR, jeg kan jo høre hva han mener om evt sykemelding.

Noen som vet hva en sykemelding har å si hvis jeg blir det nå i permisjonstiden? Jeg er jo borte fra jobb uansett, så det har vel ingenting å si hvis jeg sykemeldes et par uker nå??

Skrevet

jeg lurer på om sykemelding kan føre til at samboern din kan få permisjon den tia du er sykemeldt, men er ikke helt sikker på det altså..

Skrevet

Jeg ble så dårlig i begynnelsen av permisjonstiden at mannen fikk overta litt av den. Det er mulig dersom det ikke er fysisk mulig for mor å ta vare på eget barn. For eksempel om man har brekt begge armene. Dersom ryggsmertene dine er så ille at du ikke klarer håndtere barnet, kan mannen din få litt av din permisjon, men legen må da fylle ut et papir som bekrefter at du er ute av stand til å ta vare på eget barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...