Gå til innhold

Er det noe feil på meg?? Ang pumping/utdrivningsrefleks...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke dreven pumper, men prøvde litt tidligere i dag, etter at lillemann hadde spist for syntes han tok så lite av det ene brystet i fht hva han pleier. Da jeg pumpet så kom det litt, så var det helt stopp. Så kom det litt igjen, og så var det stopp igjen.... Så jo at det strålte ut fra enkelte steder på brystvorten, men så stoppet det altså. Er det noe med min utdrivningsrefleks som er feil??? Har hatt mye problemer med melkeblemmer osv på dette brystet, så lurer på om noe er ødelagt pga alt styret med å løse opp dette.

Hva tror dere som kan dette med pumping og utdrivningsrefleks? Eller har ikke dette noe med utdrivningsrefleks å gjøre i det hele tatt? Lillemann er forresten 3 mnd, og jeg har hele tiden hatt mye melk....

Skrevet

Alt er som det skal! Slik er det når barnet dier også, melka kommer støtvis.

Skrevet

Det er som Frøken Freken sier gitt, det kommer i rykk og napp. Her kan det være full streik i 10 minutter før det kommer, men det er sjelden. Vel, ikke så sjelden nå lenger siden jeg har "glemt" å både amme og pumpe på en uke nå, på tide å få opp produksjonen igjen gitt...

Skrevet

Puh.. Takk for svar! Leser jo om at melken "skal" renne/sprute, og det gjør den sjelden på meg lenger...

Skrevet

Jeg fikk brystbetennelse når lille snuppa var 1 uke. Fikk beskjed om å pumpe meg hver 2 time, men det kom bare noen sputer med melk i ny og ne hver gang jeg pumpet. Pumpen klarte rett og slett ikke å få ut melken, så ble til at jeg måtte håndmelke. Fortsatte å være sånn etter betennelsen også. Aner ikke hvorfor.

Skrevet

I tillegg er refleksen ikke like sterk hos alle. Legen mente jeg hadde noe feil med min refleks, for det har aldri verken sprutet eller rennt ut av puppen min. Hun mente at det skulle sprute hvis jeg tok snuppa fra puppen mens hun drakk.

Nå ble det jo ikke særlig mye amming på meg, så kanskje jeg har noe feil med refleksen. Søstera mi sier imidlertid også at det kun har drypt litt av hennes bryst når hun har hatt spreng, eller når barna har sugd på andre brystet.

Skrevet

Dette med amming er jammen kompliserte saker... Godt jeg ikke visste på forhånd hvor mye styr det skulle bli, og hvor mye krefter jeg skulle bruke på å lure og bekymre meg for all verdens.... :-)

Skrevet

Jeg slter med pumping.. har fått mange tips.. kan være psykisk og..mange har sperre for det.jeg har prøvd forskjellige pumper...,og har kommet fram tl at manuell er best... Det hjelper å stimulere brystvortene med varme hender.. og jeg må ofte gjøre det mange ganger underveis i pumpingen.. så fikke jg resept på en slik hormonspray til legen.. oxytoin..eller noe i den duren.. som skulle hjelpe.. samme hormoner som setter i gang utdrivingsreflekser når barnet dier.. det hjalp noen ganger..men så var det stopp og..så jeg har gitt opp..orker ikke mer..får ut maks 60 ml på 1 time.. blir for slitsomt i lengden..da jeg trenger minst 120 ml til ett måltid... Jeg ammer bare isteden..og bruker erstating osv i grøt..og nå endelig i flaske når hun nå tar den..(jeg har lite melk nå)

Andre tips jeg fikk er å se på barnet..lukte på barnet osv..når man pumper... og håndmelke om ikke annet funker..viktig å være ren på hendene i såfall=)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...