Gå til innhold

Født med "Seierslue"

Lillesnuppa ♀ <3

Anbefalte innlegg

Heisann! Bare litt nysjerrig...

Er det flere her som har opplevd at fostervannet ikke har gått før babyen er på vei ut? Altså som de sier der jeg kommer fra "født med seierslue på".

Begge mine har faktisk blitt det. Tror egentlig ikke det er så sjeldent, men min mor sier at i gamle dager, så ble det sett på som noe stort, og ble feiret på gårdene. Flere som har hørt om dette?

Fortsetter under...

Hos meg har aldri fostervannet gått av seg selv, jordmor har tatt det ved ca 7-8 cm åpning. Så det er mulig mine ville blitt "født med seierslue på"! :-)

Jeg har aldri hørt uttrykket før, men jeg har lurt på når under fødselen fostervannet hadde gått hvis jordmora ikke hadde tatt det.

Annonse

"Født med seierslue" er vel en vanlig betegnelse for at barnet blir født med deler av fosterhinnen over hodet?? Altså fosterhinnen som en lue på hodet? Tror det er temmelig vanlig at vannet går samtidig som barnet blir født, men det skjer sjeldent at barnet blir født med deler av fosterhinnen på hodet.

De sier at barn som blir født med seierslue (fosterhinnen) har mer lykke enn andre :-)

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...