Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 gutten min har akkurat fylt 1 år, og jeg lurer på noen ting ifht melk. Jeg ammet han til han var ca 9 mnd.. da gikk vi over til morsmelkerstatning. Den siste tiden nå har han fått en flaske med mme om morgen og en om kvelden. Men nå lurer jeg på om vi skal gå over til vanlig ku-melk? istedetfor mme... eller bør han få begge deler?? har fått litt lett-melk i går og i dag...det virker som han liker det. Det er tomt for NANpulver her nå...så jeg vet ikke om det er noen vits å kjøpe en ny? hva synes dere,og hvordan gjorde dere dette??
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Vi begynte med h-melk, men det falt ikke helt i smak, vi brukte også mme først, og når vi halvblanda h-melk og mme gikk det rett ned uten protest, sikkert pga den kjente smaken i mme. Etterhvert brukte vi mindre og mindre mme i h-melka og nå er melk "nam-nam" :-) Men dersom du gir melk og det ikke er noe problem trenger du sikkert ikke kjøpe ny NAN, det er så lettvindt når man plutselig bare kan tømme melka rett fra en papp, slippe all blandingen på forhånd! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 takk:) da skal jeg prøve med lettmelk igjen i morgen. eller burde jeg gi hel-melk?hvor mye melk bør han få i løpet av en dag da? han har liksom kost seg med en flaske varm mme rett før sengetid....så kanskje jeg kan varme opp ku-melk og gi det på kvelden fortsatt?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Mange mener man ikke skal gi helmelk pga fedme hos barn, jeg mener at et aktivt barn trenger det som er i helmelka og at det ikke er helmelk som er årsaken til fedme hos barn. Har også hørt at helmelk er hardere for magen for de minste, og at det derfor brukes lettmelk, vi begynte med helmelk og det gikk fint derfor fortsatte vi med hel. Vi gir kald kumelk til lunsj, ca en barnekopp, så varmer vi mellom 150-200ml med kumelk til kvelden (akkurat som vi gjorde med mme)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå