Gå til innhold

Hjelp..har så lite melk...baby 4 måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre for å øke mengden? Har så lyst til å kunne amme i noen måneder til. Nå må jeg gi erstatning nesten etter hver amming.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ammehjelper, men har du:

Prøvd å spise mer mat? (Noen ganger klarer ikke kroppen å produsere mer)

Prøvd å ikke gi erstatning noen dager og heller bruke hele dagen på å amme? Kan jo hende at babyen din har ett økedøgn, men at du ikke gir kroppen tid til å øke produksjonen.

Slappe av og ta en kopp te og ikke stresse så fælt?

Lykke til! Håper det ordner seg! Og hvis ikke, så kan du jo være skikkelig stolt av at babyen har fått mm de første månedene og litt er vel bedre enn ingenting? :)

Skrevet

Når jeg føler at jeg har for lite melk har jeg pleid å pumpe meg ca. annenhver time i 2 døgn. D funker alltid! Ellers pleier jeg å pumpe hver dag jeg, 2 ganger ekstra, da føler jeg at jeg opprettholder produksjonen, for jenta mi spiser lite om morgenen og formiddagen, og mye om kveld. Ellers så er de rådene ovenfor her gode.

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd. Nå i jula synes jeg at det var lite melk, så det jeg gjorde var å pumpe noen ganger for dagen, og pumpet da helt tomt. Bøttet nedpå med Munkholm også, har hørt at øl er bra for melkeproduksjonen. Ga pappaen ansvaret for snuppa noen formiddager slik at jeg fikk sove/slappe av, og vips så var det masse melk igjen.

Denne oppskriften har funket for meg før også, så det kan jo være verdt et forsøk. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...