Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tran er ikke populært og vesla brekker seg når jeg prøver å gi henne den daglige dosen. Veldig ofte gulper hun og jeg er usikker på hvor mye hun egentlig får i seg...

Noen som har tips til hvordan dette kan gå litt lettere?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk over til D-vitamindråper i stedet jeg :-)

Skrevet

Hvis du synes det blir mye klin, flekker, lukt og styr med tran, anbefaler jeg D-vitamin dråper (fås kjøpt på apotek). Gav opp etter x-antall ødelagte bodyer og andre plagg pga tran-gulp.

D-vitamin kan du dryppe direkte i munnen til barnet (er sånn fin dråpeteller på den lille flaska), eller blande ut i mat/drikke :-)

Skrevet

Gir små doser mmed teskje mens han sitter noe oppreist i vippestol.

Skrevet

hvis du ammer så kan du jo ta en sprøyte i mellom munnen til ungen og puppen. det gjør jeg og det funker veldig fint for da blir det blannet med melken mens ungen suger:)

Skrevet

Var mye styr med det i starten for oss også, men nå åpner han oftest munnen for å få den. Vi varmer skjea i varmt vann først slik at tranen blir lunken før han får den.... Virker som han misliker den kald.

Skrevet

Begynte med d-vitamindråper. Når det gjelder Omega3 så får han det i seg hvis du ammer og tar selv tran.

Skrevet

Blander den i fruktmos - funker som en drøm :)

Skrevet

Vi gir tran med en pipette/dråpeteller i munnviken ved kveldstellet. Nå er han så vant med det at han svelger uten å blunke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...