prj Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Jeg har en 5-årig gutt som bæsjer 4-5 ganger hver eneste dag. Avføringen kan være myk eller fast det kommer an på hva han har spist. Han har aldri hard mage eller forstoppelse. Det er spesielt ifm måltid at han må på do. Han trenger en del oppfordring under måltidene for å spise mer enn akkurat minimum. Han drikker laktoseredusert melk, og en del yoghurt og mye Biola. Han ble sjekket for laktoseintoleranse da han var 2-år, men testen var negativ. Noen som har noen idéer hva dette kan skyldes? -- Bekymret pappa
annie-77 Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Hei. Gå til lege og krev allergisjekk, både blodprøve og prikktest! 3-åringen Vår har slitt med magen siden hun var liten, blei kun avfeid med at hun nok vokser det av seg. Ved 3 år sjekket allergi ved blodprøve med null utslag, spurte etter prikktest men legen svarte at blodprøven var beste testmetode. Var hos lege på sykehuset nå og prikktest viste melkeallergi! Provosert over at vi ikke kom frem til dette tidligere! Hvorfor laktoseredusert? Vi har og en med lactoseintolerans som må kutte alle melkeprodukter før magen blir bra. Håper dere finner ut av det, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Min sønn er fire år og bæsjer også fem-seks ganger hver eneste dag... Men han klager aldri på smerter eller noe og allmentillstanden hans er veldig fin... Hmmm, kanskje jeg og skal sjekke evt. allergier..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå