Gå til innhold

Tips til lang flytur (11 timer) når lillemann er bare 5 mnd. Og andre tips når det gjelder ferie i USA??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart begi oss ut på en 11 timer lang flytur med vår lille gutt på 6 mnd (5 mnd i dag). Vi er veldig spente på flyturen da han har en tendens til å måtte gråte for å kunne sove. Det varer ikke lenge, men merker jeg blir stresset på vegne av de andre på flyet. Vet jo selv hvor irriterende det kan være (altså før jeg fikk barn he he). Er også spent på hvordan det blir for han når han ikke kan ligge på et teppe, men må sitte mye. Blir vel fort sliten da kan jeg tenke meg. Noen som har tips for hvordan vi kan gjøre turen litt mer spennende og deilig for lillemann? Blir vel en del bæring frem og tilbake, og ikke minst sutt når vi letter og lander (for å unngå dotter i ørene).

Vi skal forresten til San Diego, LA, Las Vegas, San Francisco og New York, så hvis noen har tips om disse stedene er det bare å skrive:)

Tusen takk for alle tips:)

PS Vi er klar over at vi har valgt dette selv og at vi da må ta konsekvensen av "problemene" på flyet:) Vi skal forresten være borte i tre uker og skal bo i leiligheter slik at det blir behagelig for den lille:)

Skrevet

Har vært på en del langturer (da uten barn), men har hørt veldig lite fra de aller minste.

På disse langdistanseflyene har de noen plasser like etter business hvor de kan henge en liten bag på veggen. Da kan babyen ligge i den hele turen, bortsett fra avgang og ankomst. Er litt usikker om man må reservere en sånn plass( de har kanskje 2- 3 sånne plasser på flyet). Hadde det vært oss som skulle på tur ville jeg nok tatt kontakt med selskapet/ de dere har bestillt billetten hos å høre om dere kan reservere eller ønske seter der hvor de har bag. ( er jo også mulig selskapet har rutiner for dette, og dere allerede har fått en sånn plass). Vet ikke om alle selskap har sånne plasser, men har sett det på SAS, Lufthansa, Delta og Air France hvertfall.

Har og hørt flere si at det er helt greit å dra på langtur med smårollinger før de fyller ett år. Da sover de gjerne mye, og er ikke så nyskjerrige som de blir etterhvert.

Tror det skal gå helt fint, lykke til på en kjempetur dere har forna dere(:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...