Gå til innhold

Er han 3 mnd i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er født 9 oktober og det er 12 uker siden i dag.Er han 3 mnd i dag da eller er han 3 mnd den 9 Januar? Blir forvirret.For 12 uker er jo 3 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En måned er ikke nøyaktig 4 uker, men 4 og en halv (4 uker er jo bare 28 dager).

Alder regnes fra dato til dato,ikke på uker, så han er 3 mnd 9. januar :-)

Skrevet

12 uker er IKKE tre måneder, det er n e s t e n tre måneder.

Han er 12 uker i dag (her teller du bare for hver gang dere passerer ukedagen han er født) men er 3 mnd den 9 januar.

Skrevet

For et DUMT spørsmål.. er du stokk dum eller??

Skrevet

Er det 48 uker i ett år? ;-)

Skrevet

Min minste gutt er forresten 3 mnd i dag, da han er født 1. Okt.

Skrevet

Jeg må nok henge med på den dum kommentaren hehe:-)))Fikk meg en liten latter nå ja!

Skrevet

Fy fader, kan ikke si jeg synes det er rart folk ofte bruker anonymknappen når de spør om ting hvis det er sånne svar man skal få servert.

Idioter!

Skrevet

Enig med Helene.

Særdeles unødvendig å være så frekk!!

Skrevet

Syns StrøkenFrøken hadde komt bedre ut av det med en anonym-knapp. Tror ikke man får seg særlig stor fanklubb ved å legge igjenn småfrekke svar.

Skrevet

er det 13 mnd i et år da kanskje? du må nok vente til 9 før han er tre mnd gitt..;)men du kan jo si at han er omtrent tre mnd da

Skrevet

Ja det er greit å signere innlegget når man ikke har en profil :-)

Skrevet

Synes heller HI burde brukt anonymknappen på et sånt innlegg som det her jeg.. Ekke ute etter å skaffe meg fanklubb, ville bare understreke at HI ikke var den skarpeste kniven i skuffen..

Dette er jo nesten noe et barn i bhg kunne spurt om..

Men da lurer jeg på hvor mange år du er HI?? Ifølge din egen tidsregning selvfølgelig:)

Skrevet

Er gammel nok til at jeg kan folkskikk

Skrevet

Jeg synes også det er forvirrende med uker og måneder. I utviklingskalender så er det jo av og til uker og av og til måneder de regner etter. 12 uker høres jo ut som 3 måneder (feks når man er gravid). Men siden det er mer en 12 uker i 3 måneder så hadde jeg en uke + litt før barnet skulle gjøre alt som stod i utviklingskalenderen for 3 måneder.

Skrevet

Hvis du syns noen skriver noe teit kan du jo bare la være å kommentere. Det er ikke din plikt å opplyse verden om hva du syns er smart eller ikke. Selv hender det rett som det er at jeg sier eller gjør noe litt uoverveid, men er ikke vant til å bli spurt om jeg er stokk dum av den grunn. Kan hende du bare har et makeringsbehov?

Forøvrig håper jeg ikke du har tenkt å lære barnet ditt samme væremåte. Vi her inne tåler fint dine "er du stokk dum eller?"-kommentarer, men ikke sikkert jenta mi kommer til å tåle det like godt når hun begynner i barnehage eller skole.

Skrevet

ja man kan lett bli forvirret.

Når man går gravid er jo 12 uker 3 gravid mnd..men da har vi 10 gravid mnd i et svangerskap og 9 kalender mnd. Så litt forvirrende kan det bli :)

Å kalle HI stokk dum synes jeg er frekt. Å spørre hva alder hun er etter sin tidsberegning? Da vil jeg tru den som la ut det innlegget ikke er så veldig moden i alder selv.

Må da være lov å spørre et så enkelt og greit spørsmål uten å få sånne frekke svar tilbake.

Skrevet

hmmm...synes det var et godt spørsmål jeg! Jeg spurte nemlig helsesøster om det samme! Her blir vi nemlig innkalt til kontroll etter uker og ikke mnd, altså var vi på 3mnd kontroll da han var 12 uker og 6 mnd kontroll da han var 24 uker....i følge kalenderen var han f.eks kun 5 1/2 mnd da vi var på 6mnd kontroll. Fikk til svar at som helsesøster regnet de i uker i forhold til kontrollene..... så ikke rart en stakkar blir forvirra sier nå jeg!!!!! :)

Så strøknefreken burde ta seg en diskusjon med helsesøster i vårt distrikt...kunne blitt interessant med sånn språkbruk;)

Skrevet

Etter 3 mnd uten søvn pga kolikk så fungerer ikke hjernen min helt normalt.Vist det er en god nok unnskyldning for det teite spørsmålet ;-)

Skrevet

Synes det var et koselig spørsmål jeg! Er jo bare et lite ønske om at man kanskje har nådd en milepæl, eller? Og så spør man litt for kosens skyld....herregud, ikke ta alt så bokstavelig, bruke liiiiitt psykologi og prøve å forstå hva folk har MENT her kanskje, hehe.....

Jeg sendte forresten ut en melding om GOD JUL, hilsen hele familien osv Inkludert "Lille smurf, 5 mnd i morgen" Det gjorde jeg 19. des, selv om ikke lille gull blir 5 mnd før om en uke, det er nemlig STORESØSTER som fyller år den 19. og det er på våren.

Koko, koko, jeg nyter å være litt i tåkeland jeg, noen mnd til.

Tilbake til topplederjobben etter det, og da kan vi heller være litt nøye på det, gliiiiiiiiiiis.

Ikke unnskyld det, HI, stå på!!

Etter å ha regnet på de håpløse graviditetsukene 9 mnd, eller var det egentlig 9 mnd??? ........så har vi lov å være litt på bærtur, bare deilig det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...