Gå til innhold

Simo Kombi vogn, hva trenger vi av tilbehør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt oss Simo Kombivogn, brun (2008 modell). Akkurat nå står bare vognen der helt tom og nå har jeg begynt å tenke på å handle inn litt diverse småtteri til babyen i tiden fremover.

Hva trenger vi av tilbehør osv til vognen? Alt i fra dyner, til trekk osv...

Hilsen førstegangoguviten :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt laken i str som passer, 40x90 tror jeg str er. En dyne i str 65x80, og et fint vognsengesett. Skal bruke skinnposen som jeg selv brukte. Så har jeg kjøpt stelleveske, heldekkende regntrekk, handlenett, og hjulbeskyttelse(greit å ha på vinteren)

Skrevet

Det du trenger er i første omgang

*dyne og sengesett (våre har også hatt pute både i seng og vogn-anbefalt av barneoverlege på VSS)

*Vognpose (dun, skinn eller ull)

*regntrekk og innsektnett

*stellebag/-veske

(evnt handlenett... vi har klart oss uten i 4 år)

*helseteppe eller annet pent og varmt vognteppe (noe hjemmestrikket?)

*vi har alltid hatt helseteppe eller lammeskinn til underlag og gulpekluter (slike store) under hodet.

Skrevet

Jeg har "pram-hooks", kroker som festes med borrelås på håndtaket, fåes kjøpt på babyshop. Da kan du bruke vesker du har, eller andre kule vesker som har ringer og ha de isteden for stelleveske :-)

Hjulbeskyttere har jeg hatt men aldri brukt...

Regntrekk er såklart et "must" og dyne. Kjøp heller et par tre av de tynne og bruk en, to eller tre om gangen så kan du variere tykkelsen etter temperaturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...