Gå til innhold

Hopping i sofaen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

kasting av puter og annen "herjing".... - hvordan ser dere på dette?

Jeg vet han bare er barn, men jeg får mer eller mindre fnatt av hopping i sofaen. særlig siden vi nettopp har kjøpt ny. Er det greit av meg å sette grenser å si at han ikke får lov til å hoppe og herje i sofaen?At han skal sitte pent der? Vi har flere sofaer i huset og jeg har sagt at han får lov til å hoppe i dem. Ellers er han veldig glad i å kaste pynteputene mine overalt og ellers være ganske "hyper"...

Har jeg noen rett til å ha slike grenser? Føler at jeg blir "så fin på det"...Men det værste er heller at jeg blir litt irritert. Synes det er unødvendig. Han kan rase fra seg på rommet sitt eller noe... Han er 4 og et halvt og har stort rom med mye plass.

Hva mener dere? Håper på mange synspunkter!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Her får du mitt synspunkt:

Jeg tror jeg har et annet perspektiv enn du da jeg kun tenker sikkerhet.

Jeg kjenner nemlig flere som har skadet seg ganske ille ved å falle ned fra sofaen i forbindlese men hopping og herjing. Så av den grunn er det forbudt hos oss siden jeg vet hvor mye et uskyldig fall fra sofaen kan skade.

At puter etc blir i uorden bekymrer meg ikke (vel, ideelt sett vil jeg gjerne ha et flott hjem hele tiden, men det er for mye å forlange med små barn i huset, synes jeg).

Ellers synes jeg godt du kan sette grenser for en så stor gutt. Om dette er viktig for deg så bør du vel sette grenser. Man trenger da ikke være sur og sint selv om man stiller enkle krav :)

Skrevet

Kjære vene! Er det fullstendig uaktuelt stole på sine egne meninger for tiden?

Skrevet

Her hører leker til på rommet, og herjing forgår ute eller på rommet (hoppeball og div. kan brukes i kjellerstuen) .

Mulig vi er streng, men om de får hoppe i sofaen hjemme hvordan kan de da forstå at det ikke er lov hos andre?

Det er vel ikke normalt å hoppe rundt i sofaen? Går ikke under normal oppførsel her hvertfall!

Skrevet

synest det er uppdragent å se barn hoppe vilt rundt i sofaen,farli kan det også være som du over her sier.er forbudt hjemme hos oss,har så mye leker å ting på rommet som de kan rase fra seg med.synest ikke du er prippen,handler jo om oppdragelse.verste jeg ser hvist barn kommer på besøk hit og foreldrene sitter å smiler hvist de hopper og herjer i sofaen.sammen om det er en dyr eller billig sofa. dette er nå min mening hvertfall.

Skrevet

Tja, Toxic, intet nytt under solen her inne... florerer av innlegg som spør om de får lov til ditt og datt... jeg må stadig skjerpe meg for å være saklig og ikke en aldri så liten smule spydig i blant... Men jeg regner med at de som er såpass usikre på sin egen rett til å mene noe er den yngre garden, de yngste mødrene. Ser liksom ikke for meg at de over 30 har så lite selvtillitt. Eller kanskje? (huff)

Til HI: dette var ikke ment som kritikk av deg.

Skrevet

Normalt er et veldig relativt begrep. Det er nok helt normalt, sett i et barns øyne, å hoppe i vei. Handler dette om normalitets-begrepet? Ja, ja...

At vi voksne kanskje ikke liker at det hoppes i møbler handler vel mer om forfengelighet - dvs vi vil ha det pent? Evt liker ikke bråk i stuen? Jeg tenker, som skrevet over, på sikkerhet og synes det er langt viktigere enn "å ha det pent".

Skrevet

Hos oss hoppes det verken i sofa eller senger..

Skrevet

Synes det som sies ovenfor i at mpar innlegg er helt idiotisk!

"At vi voksne kanskje ikke liker at det hoppes i møbler handler vel mer om forfengelighet - dvs vi vil ha det pent?"

Skal det ære greit å hoppe i en sofa hvis det ikke medfører noen risikofaktor da? Nei... Her i huset har jeg spart til en sofa jeg synes er fin å ha i min stue. Hvorfor i all verden skulle jeg la være å lære min sønn å bruke den på en hensiktsmessig måte? Sofaen skal sittes i, slappe av i osv... Hoppe kan vi gjøre på rommet elle ute. Ban skal lære seg å ha respekt for andres eiendeler også.

Skrevet

Hei, nn 19.31. Mulig du synes det er idiotisk å være forfengelig. Jeg ser ikke noe galt i det - det var ikke noe skjellsord fra min side :)

Det du sier om deg og dine sofa understreker jo bare poenget - nemlig at forfengelighet har noe å si for noen. Gjør det noe da? Innlegget ditt er, for meg, litt selvmotsigende. Ikke noe galt i å ville ha det pent :)

Skrevet

Ja, ja, her får jenta vår lov til å hoppe i sofaen, men hun gjør det ikke borte hos andre for det! Det er jo enkelte ting som er lov hjemme, men ikke hos andre - det er jo også noe barn vel skal lære seg??

Hun elsker å hoppe ned fra armlenet (som står inntil en vegg), og ned.. Men hun kaster ikke putene rundt om kring!

Det har jo litt med størrelsen på den som hopper i sofaen da, hun hopper nok ikke i sofaen til hun er tretten år!

Skrevet

Her er det ikke lov å hoppe i sofaen...overhodet!!!

Skrevet

her lar vi ungen hoppe i sofaen, men han er bare akkurat tre. kommer ikke til å være aktuelt at han hopper i sofaen når han blir fire-fem.

heller ikke aktuellt å gjøre det hos andre.

Skrevet

Småen får ikke gjøre ting som vi foreldre får fnatt av. Hallo? Det er unger. De må jo lære seg å innrette seg etter regler og normer.. Og å ha litt respekt for det ineventaret som finnes i en heim klarer ikke jeg helt å se hvordan kan være negativt..

Skrevet

jeg driter i sofaen min, men mine barns sikkerhet kommer først. Det er IKKE sikkert å hoppe i sofaen!!!!!

Skrevet

Du får gjøre som du mener er best for dere og deres sofa. Selv hopper vi mer enn gjerne i vår egen sofa. Det er sikkert livsfarlig, men det samme er klatring i trær, stuping i snøen, aking, balansering på stener m.m.

Skrevet

Mine barn ( 7 og 2.5) får ikke hoppe i sofaen fordi den er smal og det er lett å falle ned. Av og til med meg eller pappa tilstede får de lov å hoppe i senga vår. Det syns de er stor stas!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...