Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Det har blitt så vanskelig å klippe neglene til tulla (snart 11 mndr). Før kunne jeg klippe da jeg ammet henne, men nå trekker hun til seg hendene hele tiden, så det går ikke. Den eneste måten vi får det til for tiden er at pappa holder armen hennes, mens jeg holder hånden i ro for klipping. Som dere sikkert skjønner, skjer ikke dette uten protester. Noen som har noen gode råd for en litt "koseligere" måte å klippe negler på?
Lina08 Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Hei:-) Nå er min bare 6mnd, men jeg bruker å skru på tv'n! Da stirrer han på skjermen (veldig fascinert av den..hehe), og jeg kan klippe neglene hans uten at han bryr seg nevneverdig..Mulig dette ikke funker lenger når han blir 11mnd da.. Ellers hender det at jeg gjør det mens han sover.. Vet ikke om dette hjalp deg noe da men..
Hikken Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Jeg gjør det kun når sjefen sover jeg. Hun er bare 5 mnd, men ikke pokekr om jeg klipper noe der mens hun fekter og protesterer. Har klippa henne i fingern en gang, og det vil jeg ikke risikere å gjøre en gang til, var helt grusomt og jeg følte meg som verdens verste mor :-( Men når hun sover inne, enten i stua eller hvis det e rlitt lyst pårommet hennes tar jeg det der :-)
<3tobarnsmor<3 Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Jenta mi er 3 1/2 mnd og jeg også bruker å klippe neglene når hun sover, umulig å gjøre det når hun er våken. Skummelt det...
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2009 Har tenkt på det med å klippe når hun sover, men er jo så redd for å vekke henne jeg da...og at hun da ikke skal sovne igjen. Ingen som har det problemet? Ellers har jeg ikke prøvd det med tv'en. Hun ser innimellom på Drømmehagen og ser helt facinert på det, men er redd hun ikke er såååå oppslukt at det vil gå, men jeg kan jo prøve. Ihvertfall takk for tipset!
Matildesnusk + lille ups Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 Her funker også tven som bare rakkern når vi skal klippe negler. Prøv det, dere :-)
*LilleTroll + spira Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 Klippa neglene mens lillemor sov i starten. Nå er hun 8 mnd, så det funker ikke lenger.. Derimot setter mor i med sin "vakre" røst Må synge for å få henne stille/rolig.. også holder jeg hånda ganske godt fast og sørger for at hun ikke får kommer til med andre hånda. Rene manikyren da
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2009 Hehe, ja, kanskje jeg skal ta en liten trall for å avlede :-)
FruBoger fødeklar Skrevet 1. januar 2009 #9 Skrevet 1. januar 2009 jeg biter dem av jeg,mens vi ammer... bedre kontroll og slipper å være redd for å klippe henne... nå er jo ho veldig lita da men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå