Stolt mamma! Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Gutten min på snart 3mnd har i ganske lang tid hatt rød og hes/tørr hud i ansiktet sitt. (i pannen, og på sidene og litt rundt nesen) Har prøvd å smøre han med en kuldekrem som jeg fikk anbefalt av apoteket - men det har ikke hjulet... Kan noen anbefale meg en god krem jeg kan prøve - eller bør jeg ta han til legen??
**Lillemy** Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Hei! Prøv A-krem, som du også får kjøpt på apoteket, den er super til min sønn, som også har rød og tørr hud i ansiktet.
Stolt mamma! Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2009 Takk for tips!! Da e det rett til apoteket i morgen for å kjøpe den kremen!!;-)
Sommerfuglvinger Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 A-krem funker bra. Vi bruker også Aderma (blå) når hun er ekstra tørr. Hum har atopisk eksem og vi har vært nødt til å bruke kortisonkrem i perioder også, selvfølgelig i samråd med lege. Hun ble mye bedre og sluttet å klore seg i ansiktet (hadde i perioder store sår som blødde). Begynte også å sove hele natten når hun ikke klødde så fælt lenger. Hun er snart 5 mnd. Lykke til
Gjest Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Frøkna vår har eksem, vi bruker Mildison salve (fått den anbefalt av hudlege, mild kortison. Uten resept) noen dager da hun er på sitt værste også Aderma Exomega 2ganger daglig ellers. Begynte med dette da hun var ca 3mnd.
Asobi Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 Jenta vår fikk også eksem ved 3 mnd alder. Vi begynte da med smøring av hele kroppen morgen og kveld. Bruker A-krem og Aderma Exomega litt om hverandre. Merker ikke så stor forkjell på de to kremene. Huden er nå myk og fin, men hvis vi dropper smøring en dag eller to blir huden raskt rød og tørr.Har ikke vært nødvendig med kortisonkrem ennå, men skulle hun bli verre tar jeg henne til lege og evt starter med mild kortison (mildison).
♣jolanta♣ Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 Hei! Min gutt fikk eksem da han var ca. 4 mnd og prøvde Aderma badeolje og fuktighetskrem. Det hjalp i starten når han hadde det i ansiktet, men ellers på kroppen ( øverst på brystet, halsen og armene) ble huden bare mer irritert når jeg brukte Aderma kremen. Etter å ha vært hos hudlege fikk vi også Mildison Lipid (mild hydrokortison) og råd om i tillegg å smøre med Ceridal krem ( kjøpes på apoteket) på kroppen og rundt munnen før han spiser. (for å unngå eksem) Han er nå veldig fin av eksemen - smører stort sett kortison 2 g pr uke og prøver oss litt fram med div. mat for å se om han reagerer eller ikke. Ceridal er også fin som kuldekrem og huden blir myk av den. Det eneste er at den er litt hard og må gnis inn i huden. Håper han vokser det av seg - det er så slitsomt med denne smøringa hele tiden og alt hensyn man må ta når det gjelder mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå