Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Er på tredje dagen nå, og jeg drypper de med morsmelk og vasker bort litt av pusset med en fuktig bomullsdott. Er vel ikke noen vits i å dra til legen? Hvor lenge kan det i så fall vare? Gutten vår hadde det også da han var så liten, men det var ikke så mye puss, og det gikk fort over igjen med morsmelk.
anette&tutta mari :) Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 hvis det er katarr så må du vel til legen og få dråper. er øyet rødt? hvis det ikke er rødt så kan det være trange tårekanaler. masser inn i øyekroken et par ganger om dagen, det hjalp her!
Erlinda Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Hei. Er det øyekatarr så er det vel for sent å bruke morsmelk, da tror jeg nok du må ha medisin for å bli kvitt det. Ring legevakta så får du fort svar på det. Lykke til.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Du kan også prøve med sterilt saltvann, men hos oss hjalp ikke det heller, og vi måtte til slutt til legen for antibiotika. Da forsvant det endelig.
Gjest Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 om det kun er "puss" og ungen ikkje virkar plaga, så er det nok med morsmelk eventuelt saltvassløysing for å løyse opp og pusse vekk. Småen hadde det då han var rundt den alderen og. Gikk vekk etter ca ei veke +/-.
*TuttiFrutti* Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 Snuppa vår fikk også det da hun var 3 uker. Dryppet med morsmelk og tørket vekk puss med kokt kaldt vann på bomullsdott (fra ytterst til øyekroken). Dro til legen etter 2 uker som skrev ut dråper, men pappaen hadde ikke lyst å utsette snuppa vår for medisiner når hun var så liten. Vi holdt på med morsmelk og kokt kaldt vann rutinen i totalt 4 uker og plutselig ble det borte.
anette&tutta mari :) Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 altså som jeg sier: hvis øyet er rødt så bør man gå til legen å få det vekk for da er det katarr. hvis øyet ikke er rødt så kan det være så enkelt som trange tårekanaler. morsmelk/saltvann og massering hjelper etterhvert
Nordhagenjentene :) Skrevet 1. januar 2009 #8 Skrevet 1. januar 2009 Snuppa vår hadde det fra første dag til hun var rundt 5 mnd hun. Jeg var hos legen, men så lenge ikke øyet var rødt og hun ikke var plaget fikk hun ikkemedisin - så lenge det ikke er betennelse vil de ikke gi noe for det før det er 2 år! Her hjalp ikke mm eller øyedråper, det måtte bare gå over av seg selv... Noe det også gjorde etterhvert.
Gjest Skrevet 1. januar 2009 #9 Skrevet 1. januar 2009 Hei. Som mange andre her nevner så er saltvannsdråper noe du bør prøve ut. Det får du på apotek. Her hjalp ikke morsmelk noe særlig følte jeg, men da vi begynte med saltvann gikk det over på noen dager.
FruBoger fødeklar Skrevet 1. januar 2009 #10 Skrevet 1. januar 2009 bruke saltvannsløsning og sterile dotter morgen og kveld, og mm 3x daglig.. hvis det var øyekatarr ho hadde(noe jeg tror) så gikk det over på ca 10dager..
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 2. januar 2009 Det er nok øyekatarr, for det begynte på det ene øyet og gikk over på det andre etter hvert. Øyet er ikke rødt, men det er masse verk. Skal prøve med saltvann!
2.runner.up Skrevet 2. januar 2009 #12 Skrevet 2. januar 2009 JA! vår lille jente hadde også det når hun var 3 uker. Vi gikk til legen og hun sa: lag kamille te, avkjøl den og dypp bomullsdotter med te og tørk øynene! det gikk vekk etter 2 dager!! så det sverger jeg til! Kamille te er visst desinfiserende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå