mamasita og prinsen Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Vi har tenkt til å ta vekk smokken nå. Lillegutt er 2,4 år, og veldig glad i smokken sin spesielt når han er hjemme. I barnehagen derimot får han den ikke og sover til og med uten. Noen som har noen gode råd å komme med, erfaringer? Regner med noen slitsomme dager...
meg og jentene Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Vi har like gamle barn, og vi tok vekk smokken i sommer. Da brukte hun den ikke i det hele tatt i barnehagen,heller ikke når hun sov. Så da tenkte jeg det var på tide å slutte. Var derimot veldig glad i den hjemme,men ble så mye mas av den, og jeg ønsket at hun skulle slutte. Så vi forklarte henne en dag at nå var den borte. At en bjørn hadde tatt den. Begynte ved en formiddagslur hun hadde hjemme (lørdag e.l.), siden hun var vant til å ikke bruke smokk i på formiddagslurene i barnehagen. Gråt seg i søvn, men tok ikke veldig lang tid. Jeg trøstet så godt jeg kunne, lå ved siden av henne og koste og sa hun var flink og stor som klarte seg uten. Da kvelden kom, samme prosedyre. Smokken var borte og jeg trøstet. Gråt endel,men masse ros neste morgen, så flink hun var som sov uten. Neste dagene lettere og lettere, egentlig tok det bare et par-tre dager tror jeg. Lykke til!
flåklypa Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Hei. Vi slutta på julafta her i huset. Hadde avtale med småen at han skulle få heisekran med julenissen hvis julenissen fekk alle smokkane hans. Så julafta pakka vi inn smokkane i lag. Når julenissen kom gav småen pakken sin til nissen. Har ikkje grine etter smokk ein einaste gang etter dette. Så vi er stålande fornøgde med slutten! No skal det seiast at vi snakka mykje om at nissen skulle få dei, slik at han var godt forbredt. Så da kan dokke jo sende feks til Sabeltann eller andre som er den store helten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå