Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 3 mnd har vært syk siden søndag. Hun hoster, er snørrete og har feber på kveldene. Hun har veldig vondt for å få opp slimet. Vi har vært på legevakta 2 ganger, men de kan ikke gjøre stort siden det mest sannsynlig er en virusinfeksjon. Vi har vært veldig bekymret siden hun helt tydelig har hatt det vondt. Hvis hun blir dårligere blir det innleggelse og observasjon på sykehuset. Vi bruker morsmelk og saltvann mot tett nese, har det ikke spesielt varmt hjemme, røyker ikke og følger ellers alle råd vi får.

Noen av dere som har erfaring med at babyen blir syk så tidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emilie var forkjøla hun og da hun var lita, så da fikk hun paracet stikkpiller og rhinexin nesespray for barn!

Hvis ungen er potte tett så hjelper ikke saltvann! Kjør på med nesespray for barn! Eneste som hjelper! Og har ungen vondt så gir du henne smertestillende! :)

Skrevet

Takk for svar. Nå har hun i tillegg fått veldig løs mage - nærmest diare. Kan være at det er en måte å kvitte seg med sykdommen på? Vi har gitt henne paracet når feberen har vært over 38,5. Takk for tips om nesespray.

Skrevet

Vi var på sykehus med vår 3 mnd gamle gutt rett før jul. Han hadde vært forkjøla og snørrete en stund og fikk etterhvert problemer med pusten. Han fikk inhalasjonsmedisin der i 4 dager (adrenalin og pulmicort) Vi kom hjem etter 4 dager og fortsatte med inhalasjon hjemme. Vi fikk låne et apparat av noen i familien. Det er lett for at en føler seg hysterisk når en har sånne små. Vi hadde også vært på legevakt noen dager før og han hørte da ingenting på lungene til den lille, men noen dager etter var det skikkelig piping da en annen lege lyttet på han. Så kjenn på magefølelsen og nøl ikke med å ta henne til legen hvis du er usikker. Jeg telte på knappene om jeg skulle dra til lege igjen (følte jeg var hysterisk mor og han virket egentlig i god form og blid innimellom) men det viste seg at det var bra vi dro dit. Lykke til og håper hun blir fort bedre. Vår gutt hoster fortsatt litt slim, og vi skal på kontroll til lege i morgen. men han er mye bedre nå!

Skrevet

Tror forresten ikke det er så lurt å "pøse på" med nese spray. Har hørt at en skal sprute ut halve dosen i luften for du gir resten til ungen når de er så små. Nesedråper finnes også for de helt minste og der er det lettere å ta en mindre mengde.

Skrevet

Hei campanula, takk for svar

Hostet gutten din mye, slik at han til tider brakk seg? Vi fikk adrenalin og saltvanns-inhalasjon på legevakta når vi var der på søndag. Følte det hjalp litt slik at hun fikk opp litt slim.

Ikke lett når de små er syke. Godt å høre at gutten din er bedre:)

Skrevet

Ja han hostet og og hoster også litt av og til enda. Han brakk seg slik at det kom opp"slimblandet gulp". Nå våkner han av og til av det fortsatt og brekker seg litt men det blir skjeldnere heldigvis :-)

Skrevet

Fikk du noen forklaring av legene på sykehuset angående hva dette kan skyldes? Er det RS-virus, kikhoste eller et annet virus?

Skrevet

De tok hurtigtest på RS-virus men den var negativ. Barnelegen sa at det var mest fordi RS virus er mer smittsomt så da måtte vi isoleres, men andre virus kan ha samme virkning, men vi slapp da heldigvis isolasjon. Kikhoste er det ikke. Han hoster ikke så mye. Mest pusten som var problemet. Han hadde inndragninger i magen når han pustet (vistnok et tegn på at lungene hadde problem med å utvide seg skikkelig) og at de hørte pipelyder på lungene.

Skrevet

Nå har hun i tillegg fått veldig løs mage - nærmest diare. Hadde gutten deres dette?

Skrevet

Nei det hadde han ikke. Kan jo være et annet virus. Hun er jo så liten da at jeg ville ikke nølt med å snakke med lege igjen hvis jeg var deg. De blir jo fort uttørket og når hun er syk både med førkjølelse og magen....Har inntrykk av at de ikke er så trege med å legge inn disse små. Barn under et år skal uansett tas imot på legevakta (i hvert fall her vi bor). Skriv gjerne hvordan det går :-)

Skrevet

Er hun slapp og sånn da eller ? Gutten min hadde forresten ikke feber. Kanskje nermere 38 en dag men aldri over det.

Skrevet

Hun er slapp på kveldstid, men på dagtid er allmenntilstanden bra. Det er godt mulig det blir en tur på sykehuset senere hvis hun tetner til igjen, får feber og fortsatt har løs mage. Akkurat nå sover hun heldigvis.

Skrevet

Jeg ville ringt legevakta idag igjen dersom jeg hadde vært deg. I og med at hun har blitt verre mht diareen!

God bedring til jenta di, ikke morsomt når de små er syke.. (Vært igjennom et par runder vi og)

:)

Skrevet

Lykke til. Det er ikke NOE kjekt med så små syke barn! Håper det gir seg.

Skrevet

Det var RS-virus.

Nå er vi endelig utskrevet fra sykehuset etter 5 dager men inhalasjon, hoste og oppkast. Nå er hun heldigvis mye bedre. Takk for alle svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...