Gå til innhold

7 mnd, vil plutselig ikke spise mer. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 7 mnd om to dager, og de siste tre dagene har han knepet munnen igjen når jeg kommer med en skje fristende grøt, fruktmos eller middag..Jeg venter og prøver å lirke litt, men ikke kul. Han ser jo kjempevittig ut da, når han snurper munnen sammen,men han må jo få i seg annen mat enn bare mm!

Jeg hadde kommet så godt igang med nattavvenning, han fikk ikke mat mellom 24 og 06 og åt tre gode måltider om dagen, lunsj, middag og kvelds..

Hva gjør jeg nå da? Satser på at det er en periode som går over? SKal til legekontroll med han på hs neste uke, så jeg skal jo høre med dem, men i mellomtiden da?

Noen med erfaringer? Kan det være tenner? Han har ikke fått noen enda, men kanskje de er like rundt hjørnet?

(dette er første gang jeg har opplevd matvegring. Storebror hev seg over alt vi hadde av mat, uansett når...)

Skrevet

Det er noen som får dårlig matlyst når tenner kommer, andre tar seg bare en pause. Kjør på med mm, men det er jo litt kjedelig med den nattavvendingen da

Skrevet

Hva om du gir ungen brødskive eller en sånn babykjeks? Legg fram maten og la ungen få kjenne på konsistensen selv! Mange barn vil gjerne det! :) Da blr maten gjerne mye mer spennende og! :) Og ja, det kommer til å bli ltt søl, men det kan være et tips ihvertfall! :)

Skrevet

Hei. Det er ikke godt å si, men de trenger jo ikke å ha samme matsuget hele tiden de små eller. Men det kan jo godt hende at han er lei av akkurat den maten også. Mat på natten skal de klare seg uten i den alderen. På 6 mnd kontrollen fikk jeg beskjed om at da skal (hun her) klare seg fra grøten på kvelden kl.19.30 til kl.07.00 uten mat. Hun er liten for alderen, men det skulle hun klare. Så det er egentlig fra natt til natt her nå da. Hun var syk siste uken før jul og da var det mye puppingen på natten, så da ble det et steg tilbake for oss, men det ser ut som at det skal gå bra. Bare la ham få mm, han sier ifra hvis han ikke er fornøyd. Lykke til.

Skrevet

Er enig med ✩☆♥Trultemora ♥Nisse-Emilie♥☆✩

Prøv å gi litt brødbiter slik at han kan få prøve litt selv. Det kan hende at du "samtidig" kan gi litt annen mat. Det gjør matspisingen litt mer spennende, og når han er opptatt med å prøve selv, kan det hende at han "glemmer" å presse sammen munnen :-) Lykke til!

Skrevet

Min gutt på lures til å spise omtrent til hvert måltid. Han gaper på de første skjeen, så snurpen han den. Har tv på kjøkkenet, da glemmer han seg og gaper når jeg setter på det... Er jo ikke akkurat sikkert det beste, men da spiser han hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...