Gå til innhold

hvilken kaffekanne er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe ny kaffekanne, og ønsker en som holder lenge på varmen og god å helle fra.

Skrevet

Vi har Eva Solo stålkanne.

Rommer 1 liter og holder lenge på varmen om den fylles full med en gang.

Skrevet

Emsa kannene er bra merker....kjent for å holde på varmen.

Skrevet

Har en enkel kjedelig Tiger kanne i stål, beste jeg har had og jeg har had mange forskjellige kaffe/ tevann kanner. Selv med halvfull kanne så holder den varmt lenge. Grei å helle fra er den også.

Skrevet

Signerer den:) Kjempekanne!!!!

Skrevet

Takk for svar, folkens!

Flere? :-)

Skrevet

Eva Solo sin som ikke drypper, beste kanna ever!

Skrevet

Definitivt ikke stelton. Kjøpte en i fjor, den hadde alt når det gjalt utseende, rød fin og blank, men holdt fire timer på varmen og var ikke laget til å helle av. Hverken med eller uten helletut. Jeg byttet den inn i en det står "coffee-butler på. Kjedelig og klassisk så det holder, men holder lenge på varmen og er god å helle av. Maken til den jeg hadde slitt ut to av fra tidligere. Kostet halve av hva Steltonkannen kostet.

Skrevet

Det var da ei merkelig stelton kanne da "prekæs" ? Hvis jeg heller kokende vann på min,og lar den stå to døgn uten å bruke den (Har testet) er vannet fortsatt varmt. Må jo ha vært noe feil med din? Syntes den er fin å helle av også.. Var ikke en dårlig kopi vel?

Skrevet

Jeg er enig- beste jeg har hatt og.

Har hatt mange jeg og.

Skrevet

Det var Stelton. Jeg klagde og etter noe om og men fikk jeg pengene igjen. Det ble da presissert at kannen var en ekte stelton. Det var derfor jeg kjøpte den også. Pga det gode rykte det merke har. Det finnes jo flere typer, men var i selskap for en stund siden hvor verten hadde tilsvarende. Den skvulpet over når man helte med den, nøyaktig slik sin den jeg hadde. Felles enighet om at den ikke levde opp til ryktet sitt og ikke minst prisen. Men som sagt. Kan jo finnes andre typer det ikke er vitenskap å helle av.

Skrevet

De mest populære stelton kannene er helt håpløse å helle av. Jeg søler alltid.

Skrevet

Hm.. Ja ja,vi heller kanskje på forskjellige måter da :-P

Skrevet

Ja det er mulig. Det går fint ann å helle av den bare man er klar over hvordan den er. Men man kan ikke helle som med en vanlig kanne, da går det til h.. med masse kaffe over alt. Tror de fleste jeg kjenner med Steltonkanner er rimelige enige med meg. Vi ønsker oss Stelton bean kanna, den er mye kulere :o)

Skrevet

Det var det jeg brukte som argument da jeg byttet min. Man skal ikke trenge en detaljert forklaring på hvordan helle kaffe ut av en kaffekanne. Man skrur av lokket eller trykker på knappen og heller. Ikke sånn" Du må helle med mindre stråle, begynn forsiktig, hell så litt fortere og slutt forsiktig". Var rådet jeg fikk...etter å ha brukt termos til kaffen min i over tjue år uten å ha sølet nevneverdig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...