Nitrine Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Sliter litt med rutinene her.... Hvordan ser deres dag ut? Mange som fortsatt fullammer deres barn?
Nordhagenjentene :) Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Her har tuppa nettopp blitt 6 mnd, og vår dag ser slik ut: (tidene variere litt - derfor intervallene, men det beror på når vi står opp og om hun plutselig er sulten før osv) Vi våkner 07.30-08 - da får hun en flaske (vi bruker kun mme) Så sover hun en halvtimes tid fra ca.9.30-10 10.30 er det grøt 11.30-12.30 vil hun sove igjen og da legger jeg henne ut, eller på soverommet med masse lufting (i vogna) så hun sover 2-3 timer - er vi på tur blir det ikke så lang sovetid, men kanskje et par dupper i steden 14.30 - 15 er det middagsglass, evt. flaske om vi er på tur 17.30-18 er det grøt igjen 18 er det kveldsstell, enten bare på med pysj eller bading med pappa - kveldsstell er pappas jobb og har vært det hele tiden 18.30-19.30 får hun flaske og så blir hun lagt, spørs på når hun er trøtt hun diller som regel litt i senga før hun sovner, og det tok meg 5,5 mnd til å klare å høre på dilling i senga (sutring, prating osv) tidligere var det inn og ut, inn og ut... ;P Hvis hun ikke våkner før vi legger oss for en ny flaske gir vi henne en når vi finner senga, 23 - 23.30, og så sover vi _endelig_ hele natten derfra. Vi hadde sånne ca-rutiner en stund, men så satt jeg bare klokkeslett jeg ville at ting skulle bli gjort, og det gikk over all forventning. Og siste mating er helt supert - tidligere våknet hun ca 30 min/1 time etter vi hadde sovnet og det var så slitsomt, så derfor gir vi "drømmemåltid" om hun ikke har våknet til vi legger oss. Hvis du fullammer blir jo selvfølgelig ikke dette noe å sammenligne med, annet enn at du kanskje kan prøve å få til sånn med klokkeslett...? (Jeg ammet i 3 uker, så jeg vet ikek hvordan det funker ;P)
Fru Mo med gutt nummer to! Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Hei! Vi begynte med litt grøt da Sivert var ca 4 1/2 måned, fullammet frem til da (begynte da han tydelig var mer sulten, våknet flere ganger om natta osv). Vi har innført mer mat etterhvert og han spiser nå tre måltider med mat om dagen, i tillegg til at jeg ammer morgen og kveld og at han får en flaske mme om natten. Har du prøvd å gi barnet ditt annen mat? Kan jo hende det kan hjelpe til med å gi litt mer rutiner? (Fast føde metter mer og kan bidra til at barnet sover lengre for eks) Jeg er selv et "struktur-menneske" og synes det er godt at vi har ganske "like" dager, selv om det selvfølgelig ikke alltid lar seg gjennomføre. Dagen styres av når han sover (legger ham til ca samme tider hver dag, også noen ganger selv om han ikke viser tydelige tegn på at han er trøtt, sover nesten alltid med en gang) også får han mat etter hvor lenge/når han har sovet. En vanlig dag hos oss er: -våkner kl 7-7.30 -ammer ca. kl 8 -sover kl 9.30-11.30 -grøt kl 12 -sover kl 13.30-14.30 -middagsglass kl 15 -sover kl 16.30-17 -grøt kl 17.30 -kveldsstell, ammer og legges kl 19.30-20 -flaske mme ca kl 1-2
Nitrine Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2009 Så flinke dere er. Her styres vi etter hva velsefrøkna befaler Hun fullammes ikke helt, får noen smaker av grøt og middagsglass, men er ikke helt fornøyd med det. Må nok innføre mer grøt på formiddagen, kanskje det fremprovoserer rutiner. Takk for innspill!
Nordhagenjentene :) Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Vi fikk mer og mer rutiner etter å ha begynt med mat - fordi vi måtte - jeg orket ikke fly rundt med både mme og grøtpulver, sånn i itlfelle.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 09.30 våkner 10.00 grøt, flaske 11.00 sover ute 15.30 våkner, får middag, grønnsaksmos og flaske 17.00 sover inne 18.00 vekker henne, hvis hun ikke har våknet selv 19.00 grøt og flaske 20.00 sovner Kortversjonen:) Litt forandringer kan det jo bli men:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå