Gjest Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Jenta vår er 10 dager nå, å ammingen går greit. Må bruke skjold, men det funker fint for oss. Problemet er at hun spiser så sakte....bruker ca 1 time på begge brystene. Å jeg føler kanskje jeg har litt lite melk? Siden hun krever begge brystene, å spiser ca annehver time. Noen ganger går det 2,5 - 3 timer mellom. Det betyr at jeg sitter å ammer nesten halve døgnet. Er det vanlig i begynnelsen? Noe å gjøre med det? Jeg får jo ikke gjort noenting...
Frøken Freken Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Dette er helt vanlig! Etter hvert lærer de å drikke fortere, men det er veldig indivduelt hvor lang tid det tar.. Sannsynligvis har du greit med melk, kroppen produserer jo etter hvor mye barnet drikker. Er du usikker kan du veie jenta di med jevne mellomrom for å sjekke at vekta øker slik den skal!
Lille skatt og lillesøster Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Min brukte også 1 time i begynnelsen, så tre kvarter og en halv time. Da han ble tre mnd var han nede i åtte min pr pupp. Min tar begge hver gang. Synes det er veldig greit, så er de mer like i størrelse og fasong ) Så lenge hun går fint opp i vekt, så skal du ikke bekymre deg for det. I begynnelsen gjør man ikke særlig mer enn å amme. Ikke så rart når det tar en time hver gang. Ammer fortsatt hver 3. time på dagtid, men han sover mellom 19 og 05 og så til 08. Nå er amming bare kos )
Litjmora Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Heeelt normalt å amme masse i begynnelsen men skjold kan, og jeg sier bare kan ikke at det nødvendigvis blir slik, gjøre det slik at produksjonen ikke øker. Har ei venninne der det var tilfelle, og ei som ammet med skjold hele tiden uten problem Du får bare se hva som skjer. Lykke til og kos deg! Plutselig så har dem ikke ro til å ligge med puppen og kose særlig lenge, og da savner du all ammingen i begynnelsen
Nagilimia Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 Nå er gutten min 16 dager. Når han var 11 dager ringte helsesøs hit for å høre hvordan det går. Jeg sa at jeg slet litt med amminga og at jeg hadde vondt. Hun spurte hvor lenge han sugde og jeg sa 20-30 min på hver pupp. Hun mente at jeg ikke skulle amme mer enn 10 min og evt. amme oftere..., men at jeg kansje ikke ville amme oftere for de fleste babyer tømmer brystet på 5-10 min. Det stemte her! Hurra for at hun ringte å sa det. Hun sa i tilegg at hvis han har sugebehov etter 10 min får du heller kansje bruke smokk, enn at han bruker puppen som smokk.... Kansje dette ikke passer for dere, men her har jeg endelig litt overskudd. Så etter 10 min på hver pupp, så er han pappa sin og jeg kan gå å dusje eller spise eller noe annet jeg ikke rakk før... Vi har også fått en ganske stabil døgnrytme de siste dagene. Han ammer kl 24,03,07,11,14,16,19,21 og 24 igjen. Etter vi bare bruker 10 min på hver pupp har denne rytmen bare variert med 30 min og jeg er helt i himmelen!!! Tenk han sover helt fra 03-07, og fra 08-11 selv om jeg føler jeg har lite melk om kvelden/nattan. Aberet er at brystene er ganske sprengte kl 07 i tilegg skal jeg til legen i morgen å sjekke om jeg har trøske, men egentlig en bagatell nå som jeg får ha et liv i tilegg til å amme
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 vanskelig å si om du har nok melk el ikke, eneste måten man kan finne ut av d på, er å dra på hs og veie babyen.. Men kan si at jeg også brukte skjold da jeg amma, og snuppa brukte lang tid per måltid, satt ofte tre kvarter om gangen.. Litt kjedelig d, men fikk da sett store mengder "kvalitets-TV", hehe.. Gikk heldigvis ofte to- fire timer mellom hvert måltid da, så fikk da gjort litt innimellom slagene! Ellers kan jeg si at de på sh anbefalte meg å pumpe meg litt i tillegg til amminga, fordi skjold gjør at puppene ikke stimuleres like mye, og at produksjonen dermed kan gå ned.. Så den elektriske medela- swing pumpa ble en god investering for meg hvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå