Gå til innhold

Dårlig samvittighet for tut og kjør i jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er mor og far i finstasen, mens snuppelure ligger i vugga og hviler seg litt. Snart skal hun vekkes og stappes i kjøredressen, for vi skal på middag. Det har stort sett vært middagsselskaper eller besøk i heimen hver eneste dag siden helga før jul. Ny senger å sove i, slekt og venner som hun ikke kjenner - men som skal holde og susse og klemme. Lyd. Legging til nye tider.

Er det bare jeg som er lei? Og er jeg sprø som får litt dårlig samvittighet av å dra henne med rundt om som om hun skulle vært en pakke? Vet godt at hun tåler det, men føler at hun tar støyten for at vi skal være med på alt.

Hva tenker dere andre om dette?

Skrevet

Skjønner deg godt og merker at julen har tatt på sovemønsteret både til 21 mnd + 5 mnd, begge sover mye dårligere i løpet av en uke med besøk, masse folk og endring i sovemønster. Etter 2 dager nesten uten søvn (når den ene sover starter den andre) så har jeg lyst å avlyse absolutte alle sosiale avtaler de neste ukene. Heldigvis har vi ingen planer for i dag, nå tror jeg begge sover (vanligvis er begge ut som lys kl 19) og vi kan kanskje kose oss litt.

Skrevet

Huff ja, skjønner godt hva du mener! Har vært mye frem og tilbake på oss også denne jula, og jeg har bestemt at neste år skal vi sørge for å ha flere dager hjemme!! Nå har ikke vi rukket å innføre faste leggetider enda (snupp er bare 2,5 mnd) men jeg merker at hun er mer sliten og urolig enn vanlig. En ukes tid før jul begynte vi å legge henne i våken tilstand i vugga si på kvelden. Så ble det en 3-4 dager på rad i jula hvor hun sovna ved puppen/på fanget vårt før hun ble lagt. Når vi nå skulle begynne med legging igjen var det masse hyl og skrik. Verre enn da vi begynte. Men det har gått bedre og bedre hver dag igjen. Nå er pappan og legger henne, og vi håper å kunne gå ut en kjapp tur kl 24.

Men poenget mitt er at JA, det blir jo de små som "lider" for at vi skal være med på alt. Rytme og rutiner og alt blir forstyrra, og det tar tid å komme inn i ting igjen. Men men, det går nok bra skal du se. Vi får prøve å lære og la neste år bli en litt roligere jul :)

Godt nytt år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...