Gå til innhold

Hjelp, hva hjelper mot såre gommer ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern vår har fått igjennom sin første tann idag, og jeg har ikke fått kjøpt sånn på apoteket til å smøre på (aner ikke hva det heter), men er det noen som har noen kjerringråd vi kanskje kan bruke ? Stakkars jente vil jo ikke sove !

Skrevet

håper du har fått henne til å sove nå, men hvis ikke kan du prøve å gi henne kald frukt, feks eple. (som har lagt i kjøleskapet) la henne gnage litt på dette, evt en vaskeklut med kaldt vann til å sutte på.. det du skal ha på apoteket heter dentinox

Skrevet

Jeg har brukt dentonox MYE og det her hjulpet.

Men nå har vi hatt en 2-3 netter hvor han har hvert helt utrøstelig, og holdt det gående i et par timer hver natt. Nå kommer tann nr 4,5 og 6 og jeg har mått ty til panodil/pinex. Har selvfølgelig prøvd dentonox først men uten særlig virkning.

Men noe kaldt å gnikke gommene på er lurt, gulerot, eple eller annen frukt/grønsak som er litt hard. Så lenge de ikke har noen tenner enda får de heller ikke tatt biter, så da er det deilig med med dette å tygge på

Skrevet

å fryse ned slike biteleker med vann i funker også. da blir de gode å kalde å bite i :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...