Gå til innhold

Amming, flaske og mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på rundt 3 mnd. Fullammer han, og han tar både flaske og pupp. Måtte i starten pumpe og gi han i flaske for han klarte ikke å suge.

Men, om en mnd's tid skal jeg ut og reise en helg. Lurer da på om sønnen min kan få mme i flaske den helgen, eller om jeg må spinke og spare morsmelk som han kan få? Har hørt så mye om at morsmelk er bra om man har allergi i familien etc., og lurer derfor på om det er viktig at han kun får morsmelk (og hvor lenge i såfall) eller om man altså kan gi han f.eks NAN en helg, uten at det har noen betydning. Han tar som sagt flaske uten problemer.

På forhånd tusen takk for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

tror nok du kan gi MME en helg uten at det skader ja. Det er jo mange som ikke kan amme og som må gi mme fra de er nyfødte. Det viktige er at du punper deg når du er borte slik at du opprettholder melkeproduksjonen. Dere bør også forsøke å gi MME før du drar for å forsikre deg om at bebissen liker det.Litt kjedelig å reise bort også sitter barnefaren igjen med en baby som ikke vil spise:o) Jeg fullammer min jente på snart to måneder, men har gitt MME en gang da jeg hadde tatt to glass vin og det gikk veldig bra:o) Lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...