Gå til innhold

Badekar under fødsel-naken?

Anbefalte innlegg

Jeg er alene med barnet og skal derfor ha med venninne på fødsel. Har lyst til å prøve badekar, men vet ikke om jeg er komfortabel med å være helt naken. Noen som har hatt på seg bikini eller lignende? Virker det rart? Må legge til at bikinioverdelen HELT sikkert er for trang-puppene mine er jo blitt helt monstrøse under svangerskapet.

Tror ellers ikke nakenhet vil være et problem-man kan jo ha på seg sykehusskjorte eller noe annet på overkroppen iallfall.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139355438-badekar-under-f%C3%B8dsel-naken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På sykehuset har de nettingtruser. Disse kan man, ved å klippe et hull på midten, bruke til BH også. Genialt de første dagene etter fødsel, når puppene er såre og tunge, men man likevel trenger å holde de litt på plass. Jeg tenker at dette må jo være ypperlig for dere som ikke ønsker å være helt kliss nakne.

Det er klart du kan ha på deg noe selv om du føder i vann! Det er din kropp, din fødsel. Ingen kan tvinge deg til noe med mindre barnets liv er i fare! Og det er det jo ikke i vanlige fødsler.

Jeg hadde på meg min yndlings-gravidekjole under det meste av forrige fødsel. Den var stretchy, myk og kort (slik at det ikke var noe problem for jordmor å undersøke meg nedentil når hun trengte det). Den hadde helt sikkert vært fin under første fødsel også, da fødte jeg i vann.

En annen ting er at det kan hende du blir veldig varm under fødselen, og vrenger av deg likevel!

• 2 uker senere...

Jeg brukte en vanlig singlet under fødselen, kjøpte sånn mamma singlet på h&m og den var litt lang så jeg følte meg ikke så naken, ikke er den så varm heller, tok en svart så den ikke ble så gjennomsiktig,den klistrer seg så den blir ikke hengende rundt og i veien,var veldig behagelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...