Førstegangsmamma!! :) Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 Har en jente på to uker som bare skriker på natten og ikke får til å drikke ordentlig da...brystvortene mine er også såååå såre, så jeg skal nå pumpe meg slik at vi kan gi flaske på natten en periode for å prøve hvordan d går. Men har aldri gjort dette før... Hvordan gjør jeg d? Har kjøpt brystpumpe og kopper til å oppbevare melk i. Skal jeg pumpe brystet tomt?? Har godt med melk! Trenger vel ikke da mme?? Skal flasken vaskes etter hver gang den er brukt?? Eller holder d å skylle den , for så å vaske grundig en gang for dagen??
*En rosa og en blå* Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Det beste er å pumpe brystet tomt hver gang, ja, eller så tomt som man klarer å få det da. Man klarer aldri å tømme brystet like mye med en pumpe, som når babyen dier. Første bud når en skal pumpe seg er at man må få i gang utdrivningsrefleksen! Massèr brystvorten til refleksen kommer, og så pump deg. Både pumpen, flasken og tåtesmokken må både vaskes i såpevann, og kokes mellom hver gang, og selvfølgelig - før første gangs bruk. Grunnen til at man må koke de mellom hver gang, er for å være sikker på at man har blitt kvitt alle melkebakteriene. De kan visst være ganske lumske... Jeg både vasker og koker pumpen ennå, og snuppa mi er snart 6 mnd'er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå