Gå til innhold

Baby 7 mnd tar "sit-ups"...vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gutten min ligger på ryggen hever han veldig ofte hodet og litt av skuldrene så høyt opp han klarer. Mange kommenterer "han tar jo sit-ups" jo... Er dette vanlig? Noen ganger tenker jeg at han bare er nysgjerrig og vil se...Men, så har han hatt Kiss og da lurer jeg på om det er forbundet med det at han gjør det.Om det er noe i nakken som gjør at han bare "må" gjøre det..

Uansett....er det andre babyer som også gjør dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn på snart 3mnd gjør noe lignende :) strever og strever for å være med og se *ler* Han har ikke hatt kiss eller noe slikt.

Skrevet

okey...ja, dette startet vel sånn ca når han var 4-5 mnd tenker jeg. Det startet med at han nektet å ligge i vogna hvis han ikke sov. Så hvis han våknet før vi var hjemme, så lå han slik og tok sit-ups for å komme seg opp. Nå gjør han det overalt, på gulvet, i fanget, på stellebordet osv..

Er det flere babyer her inne som gjør dette da?

Skrevet

Min sønn har også holdt på med det helt fra han kunne løfte hodet. Tror det er helt vanlig og en del av den motoriske utviklingen.

Skrevet

Linus holder også på sånn, nå er det rett før han kommer seg helt opp i sittende :-)

Skulle ønske jeg selv hadde tid til halvparten av stupsene han tar, det ville nok gitt meg bra med magemuskler :-)

Skrevet

hehe...det er så godt å høre at det er flere som holder på sånn. Etter alt trøblet med kissen, ser jeg "symptomer i alt".

Skrevet

hehe.. det gjør min lille på straks 5 mnd også! spesielt når han spiser.. han har ikke roa til å ligge stille gjennom hele matinga, så han "reiser" seg maaange ganger! gjør det andre steder også, men mest når han dier! skulle også ønske jeg orka å ta halvparten så mange sit-ups som han, ja!! :)

Skrevet

Vår nysgjerrige frøken har gjort det siden hun var ca 3mnd. Når hun var 5 mnd kunne vi holde henne igjen i beina, så satte hun seg opp helt! Hun har sterkere magemuskler enn meg....

Skrevet

Snupa starta med dette før hun var 3 mnd, og de fleste andre babyer eg vet om gjør det også;)

Skrevet

Sier det igjen...dere ANER ikke hvor glad jeg er for å høre at dette er helt vanlig :) Vi har slitt så med kiss, men har vært bra snart i to mnd nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...