lillemy83 Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 gutten min på snart 8 uker er våken HELE natta, fra 23.00-07.00 ca før han slokner av utmattelse. han er lys våken og sitter å smiler innimellom og ynker seg, og så kan han sovne for 15 min ca så PLING er øynene oppe igjenn. så plutselig begynner han å IIIILSKRIKE og trekker bena(pga magesmerter, han sliter med kolikk) han skeiker såå mye at han blir kliss våt av svette.. ingen ting hjelper!!! jeg er oppe hver bidige natt med dette HELVETE for å si det mildt! og må derfor sove litt på dagen da han sover.. jeg føler meg såå alene om akkuratt dette, har ikke hørt om noen som har våkne babyer i 7 og 8 timer i strekk når de er så små! jeg vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. har lyst å bare sette meg ned å grine.. dette er helt uutholdelig! han sover mye på dagen,men er kanskje ikke rart i da han er oppe på nettene å skriker og skriker!=(=(
Dubros Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 Du sier han har kolikk...har du fått utelukket at han ikke har Kiss? Kiss kan gi kolikklignende symptomer, søvnproblemer, luftplager etc...
Zitro Skrevet 31. desember 2008 #3 Skrevet 31. desember 2008 Får han pupp eller mme? Hvis han får pupp, så test en natt med mme. Det gjorde underverker med min kollik unge. Han ble som ny på mme. Og får din allerede mme, så test et annet merke. Også var det minifom da ved vært måltid, det fåes på apotek. og vi gikk også til kiropraktor uten nevneverdig merkbar forbedring.... Og raping er veeeeeeeeeldig viktig, mest mulig luft må opp for å bedre luftsmertene.
lillemy83 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. desember 2008 nevte det så vidt for elgen da jeg var på 6 ukers kontrollen ,og da sa han siden han ikke hadde noe "favorittside" som han lå på hele tiden tydet det ikke på kiss..og han testet ut om han klarte å snu hodet til begge sider, og at han ikke var stiv.. men kanskje jeg må sjekke grundigere?
lillemy83 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. desember 2008 jeg ammer til vanlig,men prøvde med morsmelk igår nan NAN NA1, men det virket som han værre=( men folk sier jeg må prøve over 2-3 døgn for å evt se virkning. har også prøvd vanlig nan og et pulver som heter nutramigen(uten melkepulver) men der også ILSKREK han så turte ikke prøve det mer enn 3 flasker for han ble suuper ille.. vet ikke om det var pulveret som gjorde han så ille eller om det var tilfeldig men.. så nå er det 2 uker ca siden jeg prøvde morsmelk pulver.. så igår prøvde jeg meg NAN HA1 og han begynte å ilskrike på natta.. men jeg må kanskje prøve noen dager? huff dette er VANSKELIG!!!!!!!!!!!
PKMO Skrevet 31. desember 2008 #6 Skrevet 31. desember 2008 Jeg vet godt hvordan du har det. Jenta mi var våken hver natt hele natta de tre første ukene etter fødselen. Hun snudde døgnet helt. Hun nektet å ligge i senga si eller vugga. La vi henne ned begynte hun å gråte eller lage klunke lyder. Vi fikk råd fra helsestasjonen om å varme opp senga hennes med varmeflaske før vi la henne ned, samt lage til en krybbe, så det ble tett å og lite.Dette hjalp for oss. Et annet råd var å at vi måtte skille mellom natt og dag og gjerne overdrive litt. Det skal ikke være koselig å være våken på natta(seff under vanlig amming, men ikke i dette tilfelle).Ha det mørkt på soverommet, ikke ha på mer lys enn nødveldig, Unngå bleieskift på natta så lenge det ikke er drittbleier...men det viktigste rådet jeg kan gi er at;vit at det går over. Det er i en periode. Det føles ikke slik nå,men det går over. Jeg trodde aldri jeg skulle få sove skikkelig noe mer for jeg hadde jo i tilegg hørt at småbarnsforeldre måtte tåle lite søvn. Jenta vår sov rundt fra hun var to måneder,og i dag er hun ca 11 måneder..kanskje liten trøst akkurat nå, men lykke til iallefall, og vit at du ikke er alene selv om det føles sånt.
Dubros Skrevet 31. desember 2008 #7 Skrevet 31. desember 2008 Tja...kan jo hende legen din er unntaket, men min erfaring med leger er at de ikke klarer å se at barn har kiss på samme måte som manuellterapeuter. Vi var også på 6 ukerskontroll, men ingen merket noe som helst på sønnen vår. Vi fant det ut etter et innlegg her på dib at gutten vår kanskje hadde kiss. Kontaktet så man.terapeut og fikk konstatert at han hadde kiss. Min gutt klarte å se til begge sider, men hadde litt mindre bevegelighet til den ene siden. Hadde litt favorittside, men ikke så mye at vi reagerte veldig på det. Symptomene trenger ikke alltid være så tydelige for et utrenet øye. Det er jo ikke sikkert barnet ditt har kiss, men kanskje det kan være greit å få det utelukket i allefall så slipper du tenke på det.
mamarama og lille banan Skrevet 31. desember 2008 #8 Skrevet 31. desember 2008 har du spurt legen/helsesøster om det kan være melkeintoleranse/allergi?
NormaJean Skrevet 1. januar 2009 #9 Skrevet 1. januar 2009 har dere prøvd sukkervann? funker utrolig bra for oss. 1 dl kokt vann med 2 ss sukker. gi ved behov. vi ga også regelmessig med minofom i 3 uker her er en god artikkel: http://www.helsenytt.no/artikler/kolikk_spedbarn.htm dette produktet her er jo også endel som bruker, hehe, syns det er å ta litt hardt i å garantere at det stopper kolikk, men kan jo være verdt ett forsøk? http://www.miracleblanket.com/ du kan også søke på google: baby swaddle
zikosmor:) Skrevet 1. januar 2009 #10 Skrevet 1. januar 2009 største gutten min var akkurat som din når han var baby. sov kjempe godt på dagen,og gråt fra ca kl.9 på kvelden til 4 på morgen. husker godt hvordan det var,så syntes veldig synd på deg!!!!!! med en gang jeg begynte å gi han mme (hipp) på kvelden stoppa det,da begynte han og sove fra 10 til 5 litt melk og så til 7-8. den nye lille gutten min hadde også vondt i magen,men det var over så fort jeg slutta og drikke melk og spise ost.nå er han 3 mnd og reagerer ikke på det lenger!! lykke til iallefall,håper det ordner seg snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå